داود سلیمانی نماینده اسبق مجلس در نامه ای به رئیسی رئیس جمهوری در مورد وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم نوشت: متاسفانه از این ترکیب چه در حل مسائل داخلی و چه بین المللی کاری بر نمی آید بلکه کار ملک و ملت به سوی وخیم تر شدن اوضاع حرکت می کند.

به گزارش جماران؛ داود سلیمانی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در نامه ای به حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی نوشت:

باسمه تعالی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای رئیسی

سلام

این روزها شما از برخی افراد خواسته اید که به شما مشورت بدهند ، این امر مبارکی است که امیدوارم به شکل واقعی و نه صوری و شعاری ادامه یابد.

در این رابطه چون خوش بین بوده ام، کمی امیدوار شده بودم که با برخی مشاوره ها شما نسبت به مساله ها و مشکلات پیش روی اداره ی کشور ،رویکردی واقع نگر و پراتیک خواهید داشت و قاعدتا چینش کابینه بر اساس حل مساله خواهد بود.

زیرا آنچه که از برخی نوشته های ارائه شده و مشورت های داده شده چه توسط نامه و چه در دیدارها ی حضوری بر می آید، مسائل اصلی کشور در سه چهار حوزه ، بصورت خلاصه چنین است:

اول از نگاه مردم: تورم، گرانی، بی کاری، تورم ، فقر مفرط و کاهش قدرت خرید مردم و…

دوم از نگاه ملی در بعد کشور: مسائلی همچون کمبود منابع مالی ، نیاز به سرمایه گذاری، بهره وری، محیط زیست و آب، رفع چالش های داخلی و وفاق ملی و..

سوم مسائل حاکمیتی: نظیر دوگانگی سیستم تصمیم گیری و نهادهای موازی در قدرت و …

چهارم سیاست خارجی: و لزوم توجه به مسائلی همچون برجام، اف ای تی اف، حل مسائل منطقه ای ، عادی سازی روابط با دنیا و سرمایه گذاری مشترک و…

این مسائل اگر مورد قبول باشد که مسائل اصلی پیش روی دولت شماست، حل آن نیازمند کابینه ایست که متناسب با این مسائل بتواند برای حل مشکل ورود کند.

اما در چینش وزرا ، چنانکه از ظواهر امر برمیاید، در مسائل داخلی و بین المللی ، در جهت حل اینگونه مسائل نیست. و وزرا متناسب با حل این مسائل و مشکلات انتخاب نشده اند.

بنابراین ضمن اینکه در فضای آرزو ، امیدوارم که این انتخاب ها به حل مشکلات بیانجامد، ولی در فضای واقعیت باید بگویم متاسفانه از این ترکیب چه در حل مسائل داخلی و چه بین المللی کاری بر نمی آید بلکه کار ملک و ملت به سوی وخیم تر شدن اوضاع حرکت می کند.

اگر شما توانستید امر برجام و اف ای تی اف و برجام دو و سه و چهار را پیش ببرید ، در عمل و پراتیک نشان داده اید که تغییر اپروچ و دیدگاه نسبت به حل مسائل داشته و از ساحت اصولگرایی رایج با تغییر پارادایم به سمت اصلاح امور متمایل شده اید و الا در بر همان پاشنه می گردد که در سلف شما یعنی دولت احمدی نژاد گشته بود.

از این رو متواضعانه تقاضا دارد که موضع خود را در مسائل مهم مطروحه ابتدا مشخص و سپس به فکر گزینه های خوب برای تدبیر آن در وزارتخانه ها باشید. هنوز دیر نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.