بایدن تاکید کرد که من رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا هستم و همه مسئولیت ها را می پذیرم، از حقایقی که اکنون با آنها روبرو هستیم بسیار ناراحتم اما از تصمیم خود برای پایان جنگ آمریکا در افغانستان پشیمان نیستم.

به گزارش جماران؛ شجو بایدن در اولین واکنش به سقوط دولت کابل و به قدرت رسیدن طالبان گفت: باید صادق باشیم، آمریکا در افغانستان گام های اشتباه بسیاری در دو دهه گذشته برداشته است.

بایدن رئیس جمهوری آمریکا طی سخنانی در کاخ سفید، اشتباهات متعدد در افغانستان در طول دو دهه حضور نظامی ایالات متحده در این کشور را پذیرفت و مسئولیت وضعیت فعلی را که در افغانستان حکمفرما است، به عهده گرفت.

بایدن افزود: من چهارمین رئیس جمهوری آمریکا هستم که ریاست وی در دوران جنگ در افغانستان بوده است. دو دموکرات و دو جمهوری خواه، من این مسئولیت را به رئیس جمهور پنجم نمی سپارم.

وی با ابراز پشیمانی نسبت به دو دهه اشغال افغانستان توسط دولت های ایالات متحده گفت: من مردم آمریکا را با این ادعا که فقط با کمی بیشتر ماندن در افغانستان همه چیز تغییر می یابد ، گمراه نمی کنم. همچنین من از مسئولیت خود در مورد این که امروز در کجا هستیم و چگونه باید از اینجا جلو برویم کوتاه نخواهم آمد.  

بایدن همچنین تاکید کرد که من رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا هستم و همه مسئولیت ها را می پذیرم، از حقایقی که اکنون با آنها روبرو هستیم بسیار ناراحتم اما  از تصمیم خود برای پایان جنگ آمریکا در افغانستان پشیمان نیستم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.