جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد: همه شواهد به وضوح حاکی از دست داشتن ایران در حمله به کشتی مرسر استریت است. این اقدامات یکجانبه نقض قوانین بین المللی و تهدید صلح است و باید متوقف شود.

به گزارش جماران؛ مسئول سیاست خارجی در سخنانی ایران را حمله به کشتی صهیونیستی مرسر استریت متهم کرد.

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: جوزپ بورل، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: همه شواهد به وضوح حاکی از دست داشتن ایران در حمله به کشتی مرسر استریت است. این اقدامات یکجانبه نقض قوانین بین المللی و تهدید صلح است و باید متوقف شود.

او افزود: باید از دریانوردی بر اساس قوانین بین المللی حفاظت کرد و از همه دعوت می‌کنیم نقش سازنده‌ای برای حفظ ثبات منطقه‌ای ایفا کنند.

جمعه گذشته نفتکش رژیم صهیونیستی با نام «مرسر استریت» در دریای عمان مورد حمله قرار گرفت. پس از آن اتهامات بی‌اساسی بدون ارائه شواهد درباره کشورمان مطرح شد.

در پی حمله به این نفتکش یک کاپیتان رومانیایی و خدمه انگلیسی آن کشته شدند. ساعاتی پس از این حادثه ، نفتالی بنت ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران در پشت صحنه این حمله حضور داشته است.

پیش از این «دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در گفتگو با خبرنگاران و در واکنش به حادثه اخیر برای کشتی «مرسر استریت» در دریای عمان اطلاعات مطرح شده درباره آن را موثق ندانسته و گفته بود تمام آن‌ها برپایه حدس و گمان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1520523
  • منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.