جوکار رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: من خود در فضای مجازی و اینستاگرام صاحب صفحه و فعالیت هستم، پس چگونه می‌توانم دغدغه فیلتر داشته باشم؟

به گزارش جماران؛ جوکار در پاسخ به خبرنگاران از لازمه توسعه انواع گردشگری خصوصاً گردشگری سلامت در یزد یاد کرد و درمورد فیلترینگ اینستاگرام گفت: من خود در فضای مجازی و اینستاگرام صاحب صفحه و فعالیت هستم، پس چگونه می‌توانم دغدغه فیلتر داشته باشم؟

«محمدصالح جوکار» در نشست امروز خود با اصحاب مطبوعات با بیان این که گردشگری سلامت یکی از لازمه‌های استان یزد به شمار می‌رود، تصریح کرد: باید زیرساخت‌های مربوط به این نوع گردشگری را در یزد مهیا کنیم و در عین حال نباید بگذاریم با سهل انگاری این جایگاه و ظرفیت یزد برای تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت از دست برود.

وی با اشاره به این‌که شرایط کرونا اسکان شبانه گردشگران در استان یزد را افزایش داده است، گفت: جایگاه ما در صنعت گردشگری امروز بسیار خوب تعریف شده و باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم که جامعه هتل داران هم بیش از این آسیب نبینند.

وی افزود: در این روند، فعالان گردشگری نیز پرشورتر به فعالیت خود بپردازند تا حتی با توسعه این صنعت، بار برخی آسیب‌ها و آلایندگی‌ها را از استان برداریم.

جوکار با بیان این که یکی از دغدغه‌های فراکسیون گردشگری که یزدی‌ها در مجلس ایجاد کردند، تقویت و رشد صنعت گردشگری است، تصریح کرد: قرار شده رویکرد مجلس که توسعه و رشد گردشگری است را به جدیت بیشتر دنبال کنیم و استان یزد که یک شهر جهانی است از این مزایا، بیش از پیش بهره‌مند شود.

وی با اشاره به شرایط دو سال گذشته در کشور ناشی از شیوع کرونا و تضعیف بخش گردشگری، گفت: گرچه پیش بینی می‌شود تا پایان امسال به شرایط عادی برسیم اما ضرورت دارد در این زمینه برنامه داشته و هدفمند پیش برویم.

 

محمد صالح جوکار

 

این مسئول تصریح کرد: این احساس ناامیدی که در بین فعالان گردشگری دیده می‌شود باید تغییر کند و امیدوارانه به فعالیت خود بپردازند.

وی در ادامه به پیگیری مسائل مربوط به تعرض آب انتقالی به یزد با جدیت اشاره کرد و گفت: باید در این باره متولیان و بانیان امر پاسخگو باشند و به طور جد این مقوله را پیگیری می‌کنیم.

این مسئول در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص شفافیت مسائل مربوط به آب نیز توضیحاتی را ارائه کرد.

جوکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت موضوع آب برای مردم استان یزد به عنوان یک دغدغه جدی، گفت: تا زمانیکه در موضوع آب به پایداری نرسیم نمی توان از آینده روشن یزد صحبتی کرد لذا تامین آب به عنوان اولویت نمایندگان استان است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با انتقاد از تعرض به خط آب انتقالی به یزد در شرق اصفهان، گفت: امیدوار هستیم که این وضعیت تکرار نشود.

وی به پییگری حقوقی این مسئله اشاره کرد و گفت: با توجه به اشرافیت دستگاه‌های اطلاعاتی کشور، جای سوال است چرا ممانعت برای تخریب صورت نمی گیرد؟

وی با بیان این‌که تاکنون بارها خط انتقال تخریب شده و از جیب مردم برای تعمیر هزینه شده است، تصریح کرد: چرا دستگاه قضا در این زمینه برخورد جدی ندارد در حالی که هویت عاملان تخریب و حتی تخریب کنندگان کاملا مشخص است و از سویی مردم در خطه‌ای از کویر دچار سختی و مشقت هستند و بخشی از خوراک صنعت استان همجوار را تامین می‌کنند.

جوکار به مطالبه گری به عنوان یکی از اهداف متولیان این مسئله در اصفهان اشاره کرد و گفت: به هیچ وجه این مسئله نباید نادیده گرفته شود چرا که خط انتقال در منطقه‌ای عبور کرده که بیشترین تهدید را دارد.

وی به انتشار محتواهای غلط در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: از نمایندگان اصفهان دعوت میکنیم تا برای بررسی به استان بیایند و ببینند به واسطه کم آبی از آبیاری قطره‌ای و از چاه‌های داخلی است که قابلیت شرب هم ندارد، بهره می‌گیریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان با بیان این‌ که در حال حاضر کمتر از نصف آب تخصیصی به یزد می‌رسد و هر سال به بهانه‌های مختلف از این سهمیه کم شده است، گفت: آب مصرفی امروز مردم یزد ترکیبی از آب انتقالی و منابع داخلی یزد است که کیفیت چندانی هم ندارد اما با این وجود مردم نجیب یزد این آب را به عنوان شرب مصرف می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به خبرنگاران در خصوص فیلترینگ اینستاگرام نیز تصریح کرد: بعضا شایعاتی را در خصوص فیلترینگ فضای مجازی مطرح می‌کنند در حالی که صحت ندارد.

وی افزود: من خود در فضای مجازی و اینستاگرام صاحب صفحه و فعالیت هستم، پس چگونه می‌توانم دغدغه فیلتر داشته باشم؟

وی خاطرنشان کرد: اطمینان می‌دهم که مسئله فیلترینگ نه تنها اینستاگرام بلکه دیگر فضاهای مجازی نخواهیم داشت بلکه به دنبال توسعه فضای مجازی هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.