مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق گفت: ما از آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها خواستیم از تسویه حساب در عراق دوری کنند، ما از سال‌ها پیش میدان و عرصه‌ای برای تقابل و درگیری بوده‌ایم، ما باید راه گفت‌وگوی سیاسی را برای حل اختلافات انتخاب کنیم، در این صورت همه از نتیجه و ثمره آرامش و کاهش تنش بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش جماران؛ مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی لاریپابلیکا گفت: توافق میان ایران و آمریکا بسیار حائز اهمیت و برای منطقه نیز سرنوشت سازاست، من بر این باورم که این توافق قابل تحقق است. موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات وین، تاثیر مثبتی بر منطقه خواهد داشت و همچنین در راستای ثبات عراق نیز خواهد بود.

به گزارش بغداد الیوم، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی لاریپابلیکا گفت: توافق میان ایران و آمریکا بسیار حائز اهمیت و برای منطقه نیز سرنوشت سازاست، من بر این باورم که این توافق قابل تحقق است. موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات وین، تاثیر مثبتی بر منطقه خواهد داشت و همچنین در راستای ثبات عراق نیز خواهد بود.

الکاظمی خاطرنشان کرد: ما از آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها خواستیم از تسویه حساب در عراق دوری کنند، ما از سال‌ها پیش میدان و عرصه‌ای برای تقابل و درگیری بوده‌ایم، ما باید راه گفت‌وگوی سیاسی را برای حل اختلافات انتخاب کنیم، در این صورت همه از نتیجه و ثمره آرامش و کاهش تنش بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه بغداد با دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در تماس است تاکید کرد: معتقدم ما می‌توانیم به سمت مرحله گفت‌وگوی منطقه‌ای حرکت کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.