​در پی درگذشت علی‌محمد رنجبر بروجردی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف، این دانشگاه پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش جماران؛ متن پیام تسلیت دانشگاه صنعتی شریف به شرح ذیل است : "با قلبی اندوهگین درگذشت «دکتر علی‌محمد رنجبر بروجردی»، ریاست محترم اسبق و استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف را تسلیت می‌گوییم.  از درگاه ایزد منان، برای آن مرحوم مغفرت الهی و برای سایر بازماندگان صبر و شکیبایی خواستاریم" 

دکتر رنجبر بروجردی در سال ۱۳۴۶، کارشناسی ارشد مهندسی برق را در دانشکده‌ی فنی به اتمام رساند و سپس دکترای خود را از امپریال کالج لندن در سال ۱۳۵۴ دریافت نمود و از همان سال وارد دانشکده‌ی مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف شده و به عنوان هیات علمی به ‌تدریس مشغول شد.

 وی اولین رییس دانشگاه صنعتی شریف پس از انقلاب اسلامی (۱۳۵۸-۱۳۵۹)  بود.

دکتر  علیمحمد رنجبر بروجردی از جمله مهندسینی است که تحقیقات مفصل و عمیقی درباره فن انتقال الکترونیک (مخابرات) و مبانی برق انجام داده است.

از جمله سمت‌ها و مسئولیت‌های این استاد فقید می‌توان به معاونت وزیر نیرو در امور برق، معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ ریاست پژوهشگاه نیرو، ریاست مجتمع تحقیقات و توسعه دانشگاه صنعتی شریف و عضو هیأت مدیره شرکت آب و نیرو اشاره کرد. 

وی در سال ۱۳۸۳ چهره ماندگار کشور شد و توانست در سال تحصیلی ۷۴–۱۳۷۳ یه عنوان عضو هیات علمی نمونه آموزش عالی کشور انتخاب شود.

دکتر بروجردی،در سال تحصیلی ۷۶-۱۳۷۵ استاد برجسته‌ی دانشگاه صنعتی شریف شد و در سال ۱۳۷۷ ، عنوان استاد ممتاز دانشکده‌ی مهندسی برق این دانشگاه را کسب کرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.