روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: بالنده‌ترین میراث امام خمینی که برجسته‌ترین خط امتدادیافته از خون‌های پاک شهدای قیام 15 خرداد و شهدای دفاع مقدس و سایر شهدای انقلاب اسلامی است، آزاداندیشی و پاسداشت حقوق مردم برای دخالت در سرنوشت خود است که اکنون با تهاجم بی‌سابقه «خودانقلابی‌پنداران» مواجه شده است. امام خمینی بشدت معتقد به آزاد گذاشتن مردم برای مشارکت در سرنوشت خود بودند و از اینکه عده‌ای خاص برای آنها تصمیم بگیرند که در کدام مسیر حرکت کنند، مخالف بودند.

به گزارش جماران؛ روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: این روزها که در آستانه سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری کشورمان قرار داریم و صاحبنظران در حال نقد عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری هستند و خود نامزدهای تأیید صلاحیت ‌شده در حال نقد همدیگر و عملکرد دولت حاضر و دولت‌های گذشته جمهوری اسلامی هستند، دو نکته بسیار مهم را باید مورد توجه قرار دهیم.

اول آنکه همین نقدها البته اگر منصفانه و خالی از غرض‌ورزی صورت بگیرند، از امتیازات نظام جمهوری اسلامی باید محسوب شوند. کسانی هم که نقد‌کنندگان را به باد استهزاء و حتی تهدید می‌گیرند باید بدانند که درصدد انهدام ارزش‌های برآمده از انقلاب اسلامی برآمده‌اند.

و دوم آنکه بالنده‌ترین میراث امام خمینی که برجسته‌ترین خط امتدادیافته از خون‌های پاک شهدای قیام 15 خرداد و شهدای دفاع مقدس و سایر شهدای انقلاب اسلامی است، آزاداندیشی و پاسداشت حقوق مردم برای دخالت در سرنوشت خود است که اکنون با تهاجم بی‌سابقه «خودانقلابی‌پنداران» مواجه شده است. امام خمینی بشدت معتقد به آزاد گذاشتن مردم برای مشارکت در سرنوشت خود بودند و از اینکه عده‌ای خاص برای آنها تصمیم بگیرند که در کدام مسیر حرکت کنند، مخالف بودند. چارچوب موردنظر امام خمینی که حرکت‌ها باید در آن چارچوب باشند، اسلام ناب بود نه اسلام موردنظر کسانی که مردم را به حساب نمی‌آورند و به عنوان سیاهی‌لشکر برای تأیید نظرات خود به آنها نگاه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.