سعید نمکی وزیر بهداشت با بیان اینکه ارادتم به مقام معظم رهبری گرایش سیاسی ندارد و معتقدم همه باید اینگونه ارادتی به مقام ایشان داشته باشیم، افزود: ‌عزت جمهوری اسلامی ایران در حضور حداکثری مردم در انتخابات است لذا باید تمام تدابیر لازم در این خصوص انجام شود.

به گزارش جماران؛ وزیر بهداشت‌ با بیان اینکه شدیدا نگران شیوع گسترده ویروس هندی و آفریقایی هستم، گفت: مرزهای دریایی باید کنترل شده و نمونه‌گیری از خدمه کشتی‌ها با دقت انجام شود.

سعید نمکی ظهر امروز ‌در آیین افتتاح پروژه‌های بخش سلامت خوزستان ‌در آبادان با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی‌ اظهار داشت: ‌از  همه مسئولان درخواست ‌می‌کنم برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه‌تر عمل کنند.

وی با بیان اینکه ارادتم به مقام معظم رهبری گرایش سیاسی ندارد و معتقدم همه باید اینگونه ارادتی به مقام ایشان داشته باشیم، افزود: ‌عزت جمهوری اسلامی ایران در حضور حداکثری مردم در انتخابات است لذا باید تمام تدابیر لازم در این خصوص انجام شود.

وزیر بهداشت‌ با بیان اینکه شدیدا نگران شیوع گسترده ویروس هندی و آفریقایی هستم، گفت: مرزهای دریایی باید کنترل شده و نمونه‌گیری از خدمه کشتی‌ها با دقت انجام شود.

نمکی با بیان اینکه آبادان، خرمشهر و استان خوزستان با دیگر نقاط کشور فرق دارد چرا که خوزستان باب الشهداست و به گردن همه ما و نسل‌های آینده حق بسیاری دارد، افزود: دفاع مقدس درس‌های بزرگی به ما آموخت و ما یاد گرفتیم که می‌شود با ایمان، تقوا و عشق برای دفاع از وطن با حداقل‌ها در مقابل حداکثر‌ها ایستاد و پیروز شد.

وی ادامه داد: در دفاع از وطن و آرمان‌های انقلاب ما همه در کنار هم هستیم، آموختیم که تنها بسیجی وار و با انقلابی بودن می‌توان کشور را مدیریت کرد.

وزیر بهداشت گفت: ما در اوج تحریم‌های ظالمانه بودیم، همه راه‌ها را به روی ما بسته بودند، اما همه در کنار هم قرار گرفتیم و باز هم حماسه دوران دفاع مقدس تکرار شد.

‌نمکی افزود: ثابت کردیم که می‌شود دست خالی هم با این ویروس مبارزه کرد، امروز مژده می‌دهم که ما در عرصه واکسن کرونا، طبق قولی که دادیم در خرداد ماه واکسن ایرانی را به کار خواهیم گرفت و ثابت می‌کنیم که در میدان واکسن نیز پیروز شده ایم.

وی گفت: ویروس انگلیسی در خوزستان زمین‌گیر شد و نه تنها بیمار مبتلا به کرونا در پشت در‌های بیمارستان نماند بلکه هیچ مورد اورژانسی و یا بیماران نیازمند آی سی یو را مشاهده نکردیم که سردرگم باشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ما مدیون شهدا و خانواده‌های آنان هستیم افزود: امروز ما در مدیریت کرونا در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم، موج چهارم کرونا گر چه بیماران بسیاری داشت، اما میزان مرگ و میر ما کمتر از پیک‌های قبل بود.

‌نمکی افزود: هم اکنون ویروس هندی و آفریقای جنوبی در نقاطی از کشور مشاهده شده ‌و استان‌های جنوبی و مرز‌های دریایی از نگرانی‌های ما در این زمینه هستند که باید نظارت و پیگیری‌ها را در مرز‌های دریایی تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم پیک جدیدی شکل بگیرد گفت: از استانداران و فرمانداران می‌خواهیم برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی سخت گیری بیشتری داشته باشد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: پیگیر راه اندازی بخش‌های دیالیز و شیمی درمانی در خرمشهر خواهیم بود تا به زودی شاهد راه اندازی این بخش‌ها در این شهر شهید پرور باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.