آذری جهرمی نوشت: مطمئن هستم که پیشرفت و توسعه ارتباطات در کشور باز هم سرعت بیشتری خواهد گرفت و البته مثل گذشته مقاومت و موانعی ناشی از جهل هم بر سر راه این قطار پرسرعت ایجاد خواهد شد، اما این مسیر به سوی آینده روشنی که در انتظار فرزندان ایران است ادامه خواهد یافت.

به گزارش جماران؛ وزیر ارتباطات گفت: مطمئن هستم که پیشرفت و توسعه ارتباطات در کشور باز هم سرعت بیشتری خواهد گرفت و البته مثل گذشته مقاومت و موانعی ناشی از جهل هم بر سر راه این قطار پرسرعت ایجاد خواهد شد، اما این مسیر به سوی آینده روشنی که در انتظار فرزندان ایران است ادامه خواهد یافت.

«محمدجواد آذری جهرمی» امروز به مناسبت روز جهانی ارتباطات در پیامی، این روز را به اهالی رسانه و روابط‌عمومی‌ها تبریک گفت. 

وی گفت: هر سال در چنین روزی وقتی به پشت سرمان می‌نگریم سرعت تغییرات و تحولات حوزه ارتباطات در چند دهه اخیر ما را شگفت‌زده می‌کند. امروز تغییر و تحول مستمر و پیشرفت‌های پرسرعت فناوری و حتی آفرینش تئوری‌ها و نظریه‌های ارتباطی به ویژگی خاص حوزه ارتباطات بدل شده و البته خبر مسرت‌بخش آنکه کشور ما نیز در مرزهای دانش و فناوری ارتباطی با دیگر کشورها در حال رقابت است.  

آذری جهرمی افزود: بی‌تردید دسترسی همگانی، پیشرفت‌های فناوری و توسعه نظری حوزه ارتباطات مدیون همهٔ حاضران در این زیست‌بوم اعم از وزارتخانه‌های مرتبط، شرکت‌های دولتی، تولیدکنندگان بخش خصوصی، اپراتورها و ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی، تولیدکنندگان محتوا، به ویژه خبرنگاران و اهالی روابط عمومی‌هاست که هر کدام نقش ویژه‌ای در توسعه صحنه ارتباطات کشور داشته و دارند. من از همه شما یاران و همراهان عزیز قدردانی میکنم و برای یکسال تلاش مداوم‌ و تاثیرگذار به شما خداقوت و تبریک میگویم.

وی با تاکید بر اینکه واقعا نمی‌دانم اگر تلاش و مقاومت شما برای پیشرفت و فراگیری ارتباطات در سالهای اخیر نبود اینک و در شرایط دشوار کرونا چه باید می‌کردیم!؟، افزود: تکلیف آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان چه می‌شد!؟ اگر کسب و کارهای اینترنتی و خدمات دولت الکترونیکی توسعه نیافته بود تکلیف مردم در شرایط کرونا چه بود!؟ اگر با دیده انصاف بنگریم اتفاقی که در سالهای اخیر با همت شما و پشتیبانی دولت صورت گرفت همه ما را از بن‌بست دشوارتر و مصیبت‌بارتری که ممکن بود در شرایط کرونا گریبان‌گیرمان شود نجات بخشید.

وزیر ارتباطات ادامه داد: اینک در روز جهانی ارتباطات با اطمینان اعلام می‌کنم که پوشش ارتباطات در شهرهای کشور به ۱۰۰ درصد و در روستاهای کشور به ۹۵ درصد رسیده و حدود ۹۸ درصد مردم ایران از ارتباطات پایدار و پر سرعت بهره‌مند و بیش از ۸۰ میلیون مشترک پهن‌باند به این شبکه بزرگ ارتباطی متصلند.

وی افزود: بستر آموزش فراگیر الکترونیکی در همه نقاط کشور فراهم شده و بیش از ۷۶ هزار مدرسه به شبکه هوشمند مدارس متصل شده‌اند تا یک گام دیگر به سوی عدالت آموزشی برداشته شود.

جهرمی گفت: اینترنت رایگان برای آموزش مجازی ۱۳ میلیون دانش‌آموز، ۴ میلیون دانشجو، ۱۴۰ هزار استاد، یک میلیون معلم و طلاب علوم دینی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه تجارت الکترونیکی بر بستر شبکه، فراگیر و شرایط خرید و فروش مایحتاج مردم به آسانی فراهم شده است، ادامه داد: با اجرای شتابان دولت الکترونیکی به تدریج رویکرد شفافیت، ارائه خدمات فراگیر، ایجاد دسترسی منصفانه همه مردم به خدمات و اطلاعات ضروری و مقابله کارامد با فساد، قابل مشاهده و ارزیابی است.  

وزیر ارتباطات تاکید کرد: الکترونیکی شدن مهمترین استعلام ها و بسیاری از خدمات اصلی دولت در حوزه‌های بیمه، بانکداری، بورس، مالیات، امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی، خدمات سلامت و طرح‌های غربالگری و نسخه‌پیچی‌الکترونیکی و همچنین ایجاد بستر تعامل‌پذیری بین سازمانها و بخش خصوصی، همگی گواه تحقق زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی و اجرای دولت الکترونیکی در سالهای اخیر است.  

وی با بیان اینکه بستر برگزاری محافل و آیین‌های مذهبی در فضای مجازی فراهم شده تا در برگزاری آیین‌های مذهبی خللی ایجاد نشود، افزود: بستر مشارکت در طرح‌های نیکوکاری و همدلی در فضای مجازی فراهم شده تا هموطنان خیّر به راحتی به یاری هموطنان نیازمند بشتابند.  

جهرمی گفت: دانش فضایی اعم از ساخت ماهواره‌های بومی، به کارگیری داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای در افزایش تولید و بهبود خدمات بخش های مختلف و توسعه کسب و کارهای فضاپایه مسیرهای نوینی را پیش روی کشورمان گشوده است.

وی ادامه داد: بکه پستی کشور  به سوی هوشمندسازی گام برداشته و خدمات آن کار مردم را در شرایط کرونا آسان کرده است.  همچنین اقتصاد دیجیتال با توسعه زیرساخت‌های کارآفرینی در فضای مجازی رشد ۳برابری را تجربه کرده و به یکی از گونه‌های موفق اقتصادی بدل شده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه نسل پنجم اینترنت وارد کشور شده و در مسیر توسعه همگانی قرار گرفته است، تاکید کرد: با عملیاتی شدن ابر رایانه سیمرغ، کشور ما نیز وارد حوزه‌های جدیدی از دانش محاسبات بزرگ و کاربردهای آن خواهد شد و همه اینها تنها بخشی از دستاوردها و تلاش‌های شما در زیست‌بوم ارتباطی کشور است که در این مجال همه آنها قابل بازگویی نیست. مطمئن هستم که پیشرفت و توسعه ارتباطات در کشور باز هم سرعت بیشتری خواهد گرفت و البته مثل گذشته مقاومت و موانعی ناشی از جهل هم بر سر راه این قطار پرسرعت ایجاد خواهد شد، اما این مسیر به سوی آینده روشنی که در انتظار فرزندان ایران است ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.