تاکید بر پیگیری پرونده شهادت سردار شهید سلیمانی، شهید ابو مهدی المهندس و همراهانشان از موضوعات مطرح شده از سوی دکتر ظریف بود که طی آن از تلاش دولت عراق در این زمینه و همچنین همکاری های قضایی انجام شده در جریان دیدار رئیس قوه قضاییه کشورمان از عراق قدر دانی شد.

به گزارش جماران؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار از کشورهای خلیج فارس امروز  دوشنبه ۶ اردیبهشت در بغداد با فواد حسین وزیر امور خارجه عراق دیدار و در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه و مسائل مهم منطقه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این دیدار تسلیت دولت و ملت ایران را به دولت و ملت عراق، خصوصا خانواده قربانیان حادثه تلخ بیمارستان ابن خطیب  بغداد که منجر به جانباختن و جراحت جمعی از شهروندان عراقی شد به طرف عراقی ابلاغ کرد.

دکتر ظریف در این دیدار از نقش منطقه ای عراق در تحکیم مناسبات متطقه ای و همکاری کشورهای منطقه با یکدیگراستقبال و حمایت جمهوری اسلامی ایران از ایفای نقش سازنده عراق را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به برخی اقدامات اخیر داعش در عراق،  با نگران کننده خواند آن،  مبارزه جدی با این تلاش‌ها را نیازمند همکاری مجدد ایران و عراق دانست.

تاکید بر پیگیری پرونده شهادت سردار شهید سلیمانی،  شهید ابو مهدی المهندس و همراهانشان از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی دکتر ظریف بود که طی آن از تلاش دولت عراق در این زمینه و همچنین همکاری های قضایی انجام شده در جریان دیدار رئیس قوه قضاییه کشورمان از عراق قدر دانی شد.

دکتر ظریف با تاکید بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق، مخالفت کشورمان با برخی اقدامات نظامی در عراق و علیه اماکن دیپلماتیک را بار دیگر مورد تصریح قرارداد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای مساعدت به عراق برای جلوگیری از اینگونه اقدامات اعلام کرد.

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند شکل گرفته در گفتگوهای کشورمان با کشورهای ١+۴،  سیاست منطقه ای عراق در زمینه نزدیک سازی دیدگاه کشورهای منطقه را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه عراق همچنین بر ضرورت رفع پاره ای از مشکلات غیر اصلی در اجرای توافقات و تفاهمات فی‌مابین تاکید کرد.

پیگیری توافقات سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق، وصول مطالبات ایران، حمل و نقل و راه آهن ، مشکلات روادید بازرگانان ایرانی و پاره ای از اشکالات موجود در مسیر فعالیت شرکت های فنی مهندسی کشورمان در عراق و موضوعات مالی از دیگر موارد مورد گفتگوی دو وزیر امور خارجه در این دیدار  بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.