روزنامه سیاست روز نوشت: زمانی که شخصیتی چون سید حسن خمینی به رهبر انقلاب رجوع می‌کند و موضوع نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را مطرح می‌کند،‌ حتماً برای او نظر رهبری مهم است در عیر این صورت با ایشان مطرح نمی‌کرد. تبعیت او از توصیه رهبری نکته‌ای است که باید به آن اشاره کرد.

به گزارش جماران؛ روزنامه سیاست روز در شماره امروز خود نوشت: خبر دیدار سید حسن خمینی با رهبر معظم انقلاب که این روزها بحث نامزدی او در رسانه‌های اصلاح طلب پیگیری می‌شود، منتشر شد که در آن خبر گفته شد سید حسن خمینی درباره نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری نظر حضرت آیت الله خامنه‌ای را جویا شد. در این خبر به نقل از رهبر معظم انقلاب به سید حسن خمینی توصیه شد که نامزد انتخابات ریاست جمهوری نشود، توصیه‌ای که هیچ تکلیفی در آن نیست و تنها یک توصیه است که بنا بر تشخیص ایشان به صلاح حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی است.

البته در خبر منتشر شده،‌ گفته شد که او این توصیه را پذیرفته است در حالی که می‌توانست نپذیرد و بر اساس نظر خود عمل کند، ‌اما زمانی که شخصیتی چون سید حسن خمینی به رهبر انقلاب رجوع می‌کند و موضوع نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را مطرح می‌کند،‌ حتماً برای او نظر رهبری مهم است در غیر این صورت با ایشان مطرح نمی‌کرد. تبعیت او از توصیه رهبری نکته‌ای است که باید به آن اشاره کرد.

موضوع بسیار ساده و بدون حاشیه است که البته اگر از سوی خانواده سید حسن خمینی رسانه‌ای هم نمی‌شد چه بسا مناسب‌تر می‌بود اما در هر صورت این تبعیت ارزشمند است چرا که جریان فکری حامی سید حسن خمینی آن اعتقادی که او به ولایت فقیه دارد را ندارد.

جریان سیاسی اصلاح طلب که بازنده و ناکام در میان افکار عمومی ایران است سعی دارد تا با ترفندهای گوناگون جایگاه اجتماعی خود را در میان مردم باز یابد،‌ متوسل شدن به سید حسن خمینی نیز در چارچوب بازی انتخاباتی آنها است.

جریان افراطی اصلاح طلب در این سیاست خود قرار بود نام حجت الاسلام سید حسن خمینی را در کنار دیگر نامزدهای خود در انتخابات ریاست جمهوری قرار دهد تا وجهه خود را بازیابد و در بزنگاه از او بخواهد که به نفع نامزد قطعی اصلاح طلبان کنار بکشد. البته باید به این مسئله نیز اشاره کرد که احتمال احراز صلاحیت سید حسن خمینی به خاطر رجل سیاسی نبودن وجود دارد اما اصلاح طلبان با علم به این موضوع بر ورود او به عرصه انتخابات اصرار داشتند.

در واقع اصلاح طلبان در پی جمع آوری رأی حجت الاسلام سید حسن خمینی در سبد خود بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.