نیویورک تایمز نوشت: ایران با نقض تعهدات خود به آمریکا نشان داده که بدون برجام، جهان چه جایی خواهد بود. اکنون فرصت کمی برای خروج از این شرایط و بازگشت به جهان با وجود برجام وجود دارد.

به گزارش جماران؛ نیویورک تایمز در خبری به تنش میان ایران و آمریکا و آینده برجام پرداخت.

ایلنا به نقل از نیویورک تایمز نوشت: اکنون فرصت کمی  برای ایران و ایالات متحده برای بازگشت به برجام و احیای توافق وجود دارد.

سیاست فشار حداکثری موفق نبود؛ این تحریم‌ها رفتار ایران را تغییر نداد و حتی نتیجه معکوس داشت. با وجود برجام ایران اجازه داشت اورانیوم را تا ۳.۶۷ درصد غنی کند که بسیار کمتر  از غنی‌سازی برای ساخت تسلیحات هسته‌ای بود اما اکنون به غنی‌سازی ۲۰ درصدی پرداخته‌است. بر اساس توافق هسته‌ای، بازرسان بین‌المللی اجازه داشتند تاسیسات سوخت هسته‌ای ایران را بدون اطلاع قبلی  بازرسی کنند اما الان به بازرسان گفته شده دیگر دسترسی قبلی وجود نخواهد  داشت.

بازگشت به برجام اولین قدم برای خروج از این‌ شرایط است؛ اگر برجام احیا نشود بازرسان نمی‌توانند از تاسیسات هسته ای بازرسی کنند.

در واقع به نظر می‌رسد ایران با نقض تعهدات خود به آمریکا نشان داده که بدون برجام، جهان چه جایی خواهد بود. اکنون فرصت کمی برای خروج از این شرایط و بازگشت به جهان با وجود برجام وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.