​وانگ چون، سفیر چین در آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین به خبرنگاران گفت: «همه طرفها اختلافات خود را کاهش داده اند و ما شاهد تحقق تدریجی اجماع هستیم.»

به گزارش جماران؛ سفیر چین در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از «تحقق تدریجی اجماع» برای احیای برجام خبر داد. وانگ چون پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین به خبرنگاران گفت: «همه طرفها اختلافات خود را کاهش داده اند و ما شاهد تحقق تدریجی اجماع هستیم.»

وانگ چون، سفیر چین در آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین به خبرنگاران گفت: «همه طرفها اختلافات خود را کاهش داده اند و ما شاهد تحقق تدریجی اجماع هستیم.»

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیئت دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+4 -شامل روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان و با حضور معاون دبیرکل سرویس اقدامات خارجی اتحادیه‌ی اروپا به‌عنوان هماهنگ‌کننده‌ی این نشست- از روز سه‌شنبه در وین آغاز شده بود و امروز پایان یافت.

هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام طی بیانیه‌ای درباره این نشست اعلام کرد:‌ «اعضا بحث هایی که در سطوح مختلف کمیسیون مشترک در خصوص بازگشت احتمالی آمریکا به برجام صورت گرفته را مورد ارزیابی قرار داده و سازوکارها جهت تضمین بازگشت به برجام و اجرای موثر آن را به بحث گذاشتند. دو گروه کارشناسی رفع تحریم و اجرای ترتیبات هسته ای اقدامات خود را به اطلاع کمیسیون مشترک رسانده و اعضا تبادل نظرهای سازنده و نتیجه محور را مد نظر قرار دادند.»

بر اساس این بیانیه، کمیسیون مشترک گروه های کارشناسی را موظف نمود تا اقدامات خود را ادامه دهند؛ و توافق کرد تا طی هفته آتی در وین مجددا تشکیل جلسه دهد.

سیدعباس عراقچی، رئیس هیات کشورمان، در این نشست ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران جهت ادامه تعاملات جدی، گفت این امر منوط به مشاهده اراده سیاسی و جدیت در طرف های مقابل است و در غیر این صورت، دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت.

عراقچی مجددا تاکید نمود لغو کلیه تحریم های آمریکا که در دوران رئیس‌جمهور گذشته آن کشور وضع شده اند، گام ضروری‌‌ برای احیای برجام بوده و تنها پس از راستی آزمایی لغو‌ این تحریم ها، ایران آمادگی دارد تا اقدامات جبرانی خود را متوقف نموده و به اجرای کامل برجام بازگردد.

همچنین «میخائیل اولیانوف» سفیر روسیه در وین در صفحه توئیتر خود نوشت: «نشست کمسیون مشترک در وین پایان یافت. شرکت کنندگان برجام کارهایی را که طی سه روز گذشته توسط کارشناسان انجام شده ارزیابی کرده و از پیشرفت اولیه ابراز رضایت کردند. کمیسیون هفته آینده به منظور حفظ روند مثبت دوباره تشکیل جلسه خواهد داد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.