جواد امام رئیس کمیته استان‌های جبهه اصلاحات ایران از آغاز روند تشکیل شعب استانی جبهه اصلاحات ایران خبر داد و گفت: کاندیداهای مورد اجماع خود را قبل از اعلام صلاحیت‌ها اعلام می‌کنیم. رفتاری که باکاندیداهای ما صورت می‌گیرد در تصمیم‌گیری‌های آینده ما تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، رئیس کمیته استان‌های جبهه اصلاحات ایران گفت: بررسی مصادیق در دستورکار جبهه اصلاحات قرار دارد و جبهه اصلاحات به‌زودی و حتما با کاندیدایی که مورد بررسی قرار گرفته و مورد اجماع است، وارد عرصه خواهد شد.

جواد امام در تشریح جزئیات روند تشکیل دفاتر استانی این جبهه گفت: پس از تشکیل جبهه اصلاحات ایران که با درخواست احزاب عضو در وزارت کشور به ثبت رسید و بعد از انتخاب هیات رئیسه و کمیته‌های زیرمجموعه، کمیته استان‌ها فعالیت خود را از حدود یکماه قبل آغاز کرد. در گام اول آئین‌نامه کمیته به تصویب هیات رئیسه و مجمع عمومی جبهه اصلاحات رسید و پس از آن هم انتخاب رابطین استانی مورد اقدام و پیگیری قرار گرفت که انتخاب آن‌ها هم از جانب جبهه به تصویب رسید و مشخص شدند.

وی افزود: وظیفه این رابطین ارتباط گرفتن با احزاب استانی و شاخه‌ها و دفاتر احزاب ملی در استان‌ها است که پس از دعوت از این احزاب و انتخاب مشاورین از میان اشخاص حقیقی به تعداد یک سوم ظرفیت اعضاء که از طریق همین احزاب عضو صورت می‌گیرد، نسبت به تشکیل جبهه اصلاحات ایران در شعب استانی اقدام کنند.

عضو جبهه اصلاحات ایران در ادامه اظهار داشت: با تشکیل این جبهه در واقع پایان کار شورای هماهنگی احزاب و همچنین شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان هم اعلام شده و تمام این ظرفیت‌ها در جبهه اصلاحات ایران متمرکز شده است. در واقع امروز ما دیگر چیزی به عنوان شورای هماهنگی یا شورای عای سیاستگذاری نداریم؛ و عملا یک جبهه واحد به نام «جبهه اصلاحات ایران» را داریم که متشکل از احزاب عضو و اشخاص تاثیرگذار ملی و استانی است.

امام در پاسخ به سوالی درباره زمان احتمالی شروع به کار رابطین استانی، بیان داشت: عملا از ابتدای هفته جاری رابطین ما مشخص شدند و به آن‌ها ابلاغ شد. همچنین دبیران کل هم به احزاب استانی و مسئولین شعب استانی‌شان ابلاغ کردند که ان‌شاءالله در اسرع وقت رابطین نسبت به دعوت از احزاب استانی و انتخاب اشخاص حقیقی و احیای شورای اصلاحات که امروز تحت عنوان جبهه اصلاح طلبان استان تشکیل خواهد شد ادامه فعالیت دهند. در واقع پس از تشکیل این جبهه اصلاح‌طلبان در استان‌ها برای تصمیمات استانی، حضور در انتخابات و سایر فعالیت‌های سیاسی، فعالیت‌های خود را تحت این عنوان و با هماهنگی جبهه اصلاحات مرکز دنبال خواهند کرد.

وی افزود: همچنین استا‌ن‌ها در تصمیم‌گیری‌های خود استقلال لازم و کافی را خواهند داشت و در حیطه ماموریت‌ها و آئین‌نامه‌هایی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، تصمیم خواهند گرفت و مرکز هیچ دخالتی در نحوه انتخاب کاندیداهای فهرست شورای شهر یا مجلس نخواهد داشت؛ مگر در موارد خاصی که نیاز به گرفتن مشورت از مرکز باشد. همچنین برای تشکیل جبهه و هیات رئیسه جبهه در استان نیز مرکز دخالتی نخواهد داشت، فقط رابطین نقش هماهنگی و دعوت برای تشکیل جبهه را دارند.

مسئول کمیته استان‌های جبهه اصلاحات ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان احتمالی انجام این فرآیند با توجه به فاصله کوتاه باقی‌مانده تا انتخابات، گفت: با توجه به سابقه ای که از ادوار گذشته وجود دارد و شکل گرفته است، ما فقط تغییر عناوین و ترمیم‌های لازم را خواهیم داشت. شورای اصلاحات ما در استان ها از قبل سابقه دارد و امروز اگر نیاز به ترمیم و بازسازی باشد و یا افراد جدیدی که مدنظر هستند برای انتخاب یا تجدید انتخاب و به روز شدن هیات رئیسه خواهیم داشت. در واقع از این جهت این مساله دنبال خواهد شد و ما مشکلی در این زمینه داریم و مساله زمان بری هم نیست؛ عملا خیلی از استان‌های ما در این رابطه بحثی ندارند و روند شروع شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که «جریان رقیب وارد بررسی مصادیق برای انتخابات ریاست جمهوری شده، آیا احساس نمی‌کنید که از رقیب عقب ما‌نده‌اید؟»، اظهار داشت: موضوع بررسی مصادیق در دستورکار جبهه اصلاحات قرار دارد و جبهه اصلاحات به‌زودی و حتما با کاندیدایی که مورد بررسی قرار گرفته و مورد اجماع است، وارد عرصه خواهد شد. اما آنچه که مسلم است، این است که ما هنوز آن رویکرد جدیدی که متناسب با مشارکت حداکثری و تحقق فرمایشات رهبری باشد را از جانب شورای نگهبان شاهد نبودیم و عملا فضای سیاسی کشور انتخاباتی نیست.

وی افزود: اگر آقای متکی اگر اشاره داشتند که وارد مصادیق شدند به این علت است که آن‌ها با یک لشکر کاندیدا مواجه هستند ولی ما خوشبختانه با کاندیداهایی که مورد اجماع هستند وارد خواهیم شد و به حصول نتیجه درخصوص کاندیداها نیز نزدیک هستیم؛ اما باید ببینیم که رفتار دستگاه های نظارتی و اجرایی چگونه خواهد بود.

امام ادامه داد: متاسفانه رفتارهایی که خصوصا از هیات‌های اجرایی در امر بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای شهر می‌بینیم، رفتاری نیست که باعث ترغیب و مشارکت حداکثری در انتخابات شود، ولی ما برای معرفی کاندیدای مورد اجماع مشکل خاصی مشاهده نمی‌کنیم.

دبیرکل مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب درباره زمان معرفی کاندیداهای اجماعی که «پس از تایید صلاحیت‌ها خواهد بود یا قبل از آن؟»، بیان داشت: ما حتما جمع‌بندی خود را درخصوص مصادیق و کاندیداهایی که مدنظر هستند و به صورت اجماعی مورد دعوت جبهه اصلاحات قرار می‌گیرند را قبل از بررسی صلاحیت‌ها، اعلام خواهیم کرد و نوع رفتاری در بررسی صلاحیت‌ها نسبت به کاندیدای مورد اجماع اعمال می‌شود، حتما در تصمیمات، نوع روش و مشارکت ما در انتخابات موثر و تعیین کننده خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.