دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای در رابطه با جنگ یمن اعلام کرد: در حالی که پیشرفت امیدوار کننده‌ای وجود دارد، به تعهدات طرف‌ها نیازی بیشتر است. لیندرکینگ و گریفیث متعهد شده‌اند که در کنار همدیگر تلاش کنند تا براساس برنامه پیشنهادی سازمان ملل متحد که شامل گشایش بندر حدیده و آتش بس است، طرف‌ها را به مذاکره سوق دهند.

به گزارش جماران؛ دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گزارشی از سفر نماینده ویژه خود به منطقه خلیج فارس اعلام کرد پیشرفت امیدوارکننده‌ای در موضوع یمن وجود دارد.

در بیانیه روز پنج‌شنبه این دفتر آمده است: تیم لیندرکینگ نماینده ویژه آمریکا در امور یمن در ۲۰ اسفند ماه از خلیج فارس و اردن بازگشت.

این بیانیه می‌افزاید: در طول سفر با تمام کشورهای حوزه خلیج فارس دیدار کرد. وی وقت بیشتری را در ریاض و مسقط صرف کرد تا طرف‌ها را به آتش بس نزدیک کند.

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: تلاش‌های وی در تمام مدت سفر کاملا با سازمان ملل هماهنگ بود. در ۱۹ اسفند در اردن با مارتین گریفیث فرستاده ویژه سازمان ملل و مقامات ارشد اردن دیدار کرد.

در این بیانیه اظهار شده است: در حالی که پیشرفت امیدوار کننده‌ای وجود دارد، به تعهدات طرف‌ها نیازی بیشتر است. لیندرکینگ و گریفیث متعهد شده‌اند که در کنار همدیگر تلاش کنند تا براساس برنامه پیشنهادی سازمان ملل متحد که شامل گشایش بندر حدیده و آتش بس است، طرف‌ها را به مذاکره سوق دهند.

وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به تجاوز سعودی‌ها که عامل اصلی بحران ۶ ساله یمن است، افزود: برای این منظور، حوثی‌ها باید به حمله خود به مارب و ادامه حملات مرزی خود علیه عربستان خاتمه دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.