رویترز به نقل از آژانس اتمی مدعی شد: ایران غنی‌سازی اورانیوم با سومین آبشار سانتریفیوژ‌های پیشرفته IR-2M را در نطنز آغاز کرده است.

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس و به نوشته رویترز، آژانس در این گزارش به اعضای این نهاد بین‌المللی نوشته است: «روز ۷ مارس، آژانس اتمی تأیید کرد که... ایران ایران تزریق UF6 به سومین آبشار شامل  ۱۷۴  دستگاه سانتریفیوژ IR-2m را آغاز کرده است.»

در ادامه این گزارش آمده است: «چهارمین آبشار سانتریفیوژی نصب شده اما هنوز UF6 طبیعی به آن تزریق نشده است؛ نصب پنجمین آبشار سانتریفیوژهای IR-2m در جریان است و نصب ششمین آبشار سانتریفیوژهای IR-2m هنوز آغاز نشده است.»

 «بهروز کمالوندی» سخنگو و معاون رئیس سازمان انرژی اتمی حدود یک ماه پیش گفته بود ایران در کمتر از سه ماه هزار ماشین سانتریفیوژ IR2m در نطنز نصب خواهد کرد. 

وی روز ۹ بهمن‌ماه در پاسخ به سوالی درباره نصب سانتریفیوژهای IR2m در نطنز براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی گفت: «الان آمار دقیق را ندارم ولی با قاطعیت می‌گویم قبل از سه ماه هزار ماشین سانتریفیوژ IR2m را نصب شده خواهیم داشت. تعدادی از ماشین‌ها را باید تولید می‌کردیم و همزمان در حال تولید و نصب این ماشین‌ها هستیم. قبل از سه ماه هزار ماشین را مستقر خواهیم کرد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.