پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

رییس سازمان نظام پرستاری کشور خبر داد:

واحد پیگیری امور رسیدگی به شهدای سلامت تشکیل شد

میرزابیگی رییس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: عزیزی در بخش کرونا شهید می‌شود و سوال این است چرا بعد از شهادت آنها ما باید بررسی کنیم که آیا شهید بودند یا نه؟ این اصلا درست نیست. ما از امروز واحدی با نام پیگیری امور شهدای پرستار در نظام پرستاری تشکیل می‌دهیم تا به امور آنها رسیدگی شود.

خدمت در راه خدا. عکس: مهر، تهمینه رحمانی

به گزارش جماران؛ رییس سازمان نظام پرستاری کشور از ایجاد واحد پیگیری امور رسیدگی به شهدای سلامت خبر داد.

«محمد میرزابیگی» رییس کل سازمان نظام پرستاری کشور بیان کرد: امروز ما یاد و خاطره ۱۱۰ شهید جامعه پرستاری را گرامی می‌داریم. رسالتی که نظام پرستاری دارد صنفی و حرفه‌ای است. کاری که از امروز  می‌خواهیم به آن متعهد شویم این است که باید به امور صنفی شهدا توجه کنیم.

وی گفت: عزیزی در بخش کرونا شهید می‌شود و سوال این است چرا بعد از شهادت آنها ما باید بررسی کنیم که آیا شهید بودند یا نه؟ این اصلا درست نیست. ما از امروز واحدی با نام پیگیری امور شهدای پرستار در نظام پرستاری تشکیل می‌دهیم تا به امور آنها رسیدگی شود.

میرزا بیگی گفت: اگر پرستاری در بخش خصوصی شهید شد آیا نمی توان او را شهید دانست؟ فقط به این علت که در بخش خصوصی بوده است؟ من آیا در سطحی هستم که بگویم چه کسی شهید است یا نیست؟ بهتر است در این باره به شکل اداری تصمیم گیری نکنیم.

وی بیان کرد: همه ما باید در رابطه با مسائل کرونا و پرستاران با دقت پیگیری کنیم. همچنین باید از افرادی که بعد از کرونا آسیب جدی دیدند حمایت شود و علاوه بر آن باید برای پرسنل بخش‌های کرونایی حمایت و توجه بیشتری در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: پاداش کرونا دچار نابه سامانی شده است،  پاداش کرونا رو سریع تر جمع کنید و اصلا ندهید زیرا این پاداشی که داده می‌شود مانند گوله برفی است که فقط یک قطره آب از آن به دست پرستار می‌رسد. بهترین راهکار این است که  آیین نامه را طوری تنظیم کنید که حضور در  بخش‌های کرونایی و بخش‌های عفونی به عنوان سختی کار تلقی شود.

میرزابیگی گفت: لازم است که نیروهای شرکتی هم  مورد توجه قرار بگیرند. این ظلم است که افزایش فوق العاده شغل به سایر پرستاران داده شود اما به پرستاران شرکتی داده نشود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.