تخت روانچی به سفر گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران اشاره و تاکید کرد که مطالب گفته شده درباره لغو تحریم ها طی سه ماه آینده صرفا در قالب توافقات انجام شده با ایشان در تهران مورد اشاره قرار گرفته بود و لاغیر.

به گزارش جماران؛ نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت برای بازگشت واشنگتن به اجرای تعهدات خود وفق برجام نیازی به مذاکره نیست، گفت: تحریم‌ها باید تا سه ماه آینده برداشته شوند.

مجید تخت‌روانچی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره عربی این مطلب را مطرح کرد و افزود: اگر تا سه ماه آینده این کار انجام شود، ایران مطابق تعهدات خود عمل خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی که ایران پس از خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای انجام داد، تشدید تنش نیست.

تخت روانچی در بخشی از این مصاحبه که قرار است مشروح آن روز جمعه پخش شود، به سفر گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران اشاره و تاکید کرد که مطالب گفته شده درباره لغو تحریم ها طی سه ماه آینده صرفا در قالب توافقات انجام شده با  ایشان در تهران مورد اشاره قرار گرفته بود و لاغیر.

دولت آمریکا در هجدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در اقدامی یکجانبه و بر خلاف مقررات بین‌المللی از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و شدیدترین تروریسم اقتصادی را متوجه مردم ایران ساخت.

این در حالی است که به موجب ۱۵ گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، جمهوری اسلامی ایران به طور کامل به تعهدات خود مطابق برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) پایبند بود و حتی یکسال پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای هم این پایبندی ادامه داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.