سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به پرسشی در خصوص چگونگی بازگشت آمریکا به برجام گفت که این مسأله به معنای آمادگی واشنگتن برای نشستن پای میز مذاکره با ایران و گروه ۱+۵ در خصوص بازگشت کامل ایران به رعایت تعهدات هسته‌ای خود است.

به گزارش جماران؛ مشاور امنیت ملی کاخ سفید با تاکید بر این‌که دیپلماسی باید بخشی از پاسخ به حل مسأله هسته‌ای ایران باشد، گفت که این امر مهمترین مسأله برای واشنگتن در راستای برقراری تعامل است.

ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان نوشت: «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با تاکید بر این‌که دیپلماسی باید بخشی از پاسخ به حل مسأله هسته‌ای ایران باشد، گفت که این امر مهمترین مسأله برای واشنگتن در راستای برقراری تعامل است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص چگونگی بازگشت آمریکا به برجام گفت که این مسأله به معنای آمادگی واشنگتن برای نشستن پای میز مذاکره با ایران و گروه ۱+۵ در خصوص بازگشت کامل ایران به رعایت تعهدات هسته‌ای خود است.

سالیوان افزود که به همین دلیل، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا به ما گفته است که با دعوت اتحادیه اروپا برای حضور در نشست ایران و گروه ۱+۵ که تاریخ آن بعدا مشخص می‌شود، موافقت کنیم.

وی همچنین گفت که در نهایت این ایران است که باید تصمیم بگیرد آیا آماده است گام‌های لازم را برای اطمینان دادن به جهان در خصوص صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای این کشور بردارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.