احمدی بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: آقای قالیباف در کشور خودمان به دلیل مبتلا شدن به کرونا رییس‌جمهوری روحانی به جنابعالی برای تشکیل جلسه و نشست سران قوا وقت نداد و آن نشست را کنسل کرد. حال شما انتظار دارید پوتین که از حرفه‌ای‌ترین و مرموزترین سیاستمداران دنیاست بدون اطمینان از سلامت کرونایی شما و هیات همراه با جنابعالی ملاقات کند.

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در انتقاد به حاشیه‌های سفر رییس‌مجلس به روسیه، گفت: با وجود این همه مشاور و دستیار «مدعی‌التیم» عریض و طویل تشریفات رییس مجلس، چرا یک سفر رسمی و معمولی نباید به درستی راهبری و مدیریت شود که این همه جنجال به پا کند.

محمود احمدی بیغش در نطق میان دستور خود در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس افزود: نکته دیگر ساده‌انگاری نسبت به روسیه و آداب بسیار سخت و پیچیده رسمی در ساختار حاکمیت این کشور است. در قصور مسوولان سفارت ایران در روسیه متاسفانه تیم غیرحرفه‌ای برنامه‌ریز مجلس، مورد توجه قرار نگرفته و منجر به این حد از حرف و حدیث برای مجلس شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: آقای قالیباف در کشور خودمان به دلیل مبتلا شدن به کرونا رییس‌جمهوری روحانی به جنابعالی برای تشکیل جلسه و نشست سران قوا وقت نداد و آن نشست را کنسل کرد. حال شما انتظار دارید پوتین که از حرفه‌ای‌ترین و مرموزترین سیاستمداران دنیاست بدون اطمینان از سلامت کرونایی شما و هیات همراه با جنابعالی ملاقات کند.

احمدی بیغش ادامه داد: آیا بهتر نیست در حجم، کمیت، کیفیت و مشاوران و دستیاران و برنامه‌ریزان دفتر خودتان تجدیدنظر اساسی کرده  و اندکی هم برای انتخاب، نمایندگان مجلس را به حساب بیاورید.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: در کنار هیاهوی ویروس کرونا و تبعات جبران‌ناپذیر آن در جامعه بشری و به ویژه مردم در رنج ایران عزیز، در روزهای اخیر شاهد چند رویداد مهم بودیم علاوه بر گوشزد کردن غفلت دائمی سیاست‌گذاران داخلی و خارجی از دولت گرفته تا مجلس و دیگر نهادهای تصمیم‌ساز، اکثر آنان استخوان لای زخم دیگری برای ایران بوده است.

نماینده مردم شازند در مجلس افزود: به عنوان عضوی از جامعه بزرگ کشور حداقل وظیفه نمایندگی خود می‌دانم که  این موضوع را از طریق تریبون به‌ انزوا رفته مجلس فریاد کنم؛  موضوع نخست اینکه خبر تاسف بار وزارت دادگستری ایالات متحده در سرقت یک میلیون بشکه سوخت از نفتکش‌های ایرانی و فروش آن و همه تاسف بارتر صرف عواید آن برای قربانیان تروریسم بود.

بیغش تصریح کرد: نیروهای قدرتمند و غیرتمند نظامی ایران به تلافی این دزدی ذاتی دولتمردان فاسد آمریکا، هرچه سریعتر به ارزش دزدی صورت گرفته از محموله‌ نفتی ایران، انبار آمریکا در خلیج فارس توقیف و با رای دادگاه‌های ایران به مصادره بگذارند که البته اگر مدعیان دستگاه عدلیه در کنار مأموریت قضایی و غیرقضایی مسائل مهم و حیاتی برایشان اهمیت داشته باشد.

همچنین، مجتبی ذوالنوری رییس کمیسیون امنیت مای و سیاست خارجی مجلس در راستای اعمال ماده ۷۵ آئین نامه داخلی مجلس در پاسخ به اظهارات احمدی بیغش، گفت: سفر هیات پارلمانی کشورمان به روسیه موجب آشفتگی و عصبانیت اردوگاه غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها و هم پیمانانشان شد که دلیلی بر درست بودن و موفقیت آمیز بودن این سفر است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فعال بودن یا غیرفعال بودن یک کمیسیون بستگی به فعالیت یا عدم فعالیت اعضای آن دارد؛ ای کاش آقای احمدی بیغش مطرح می کرد کدام طرح یا تقاضا را در کمیسیون مطرح کرده که مورد توجه قرار نگرفته است.

ذوالنوری ادامه داد: کمیسیون همواره به وظایف خودش در زمان مقتضی عمل کرده اما اگر دولتمردان پاسخی ارائه نکرده اند یا به وظایفشان جامه عمل نپوشاندند مطابق قانون با آنها برخورد شده است.

وی افزود: به عنوان مثال وقتی دولت در اجرای قانون بودجه ۸۰ درصد انحراف دارد یا وزیر به وظایفش عمل نمی‌کند متعاقبا برای پاسخگویی احضار می‌شوند.

ذوالنوری گفت: در این بین اگر کمیسیون در وظایفش کوتاهی کند نمایندگان چه راهی برای پیگیری امورشان دارند؛ همه نمایندگان جزیی از کل هستند بنابراین ای کاش آقای احمدی بیغش به جای طرح موضوعات ناروا، گزارش کار خودش را ارائه می کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایندگان حق طرح سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح دارند لذا وی باید مطرح می‌کرد تاکنون چه مطالبه ای را در راستای وظایف نمایندگی از وزارتخانه ها پیگیری کرده است؛ باید در گفت وگوهایمان منصفانه تر صحبت کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.

  • ناشناس

    مگردولت درمجلس حضورمی بابند

    پاسخ