سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه به دعوت رسمی «فائق زیدان» رییس شورای عالی قضایی عراق دوشنبه شب در سفری سه روزه وارد بغداد شد.

به گزارش جماران؛ رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران و هیات بلندپایه همراه وی دوشنبه شب در محل شهادت سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس و «حاج ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق و همرزمانشان در نزدیک فرودگاه بغداد حضور یافتند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه وی پنجشنبه شب در کنار یادمان شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در نزدیک فرودگاه بین‌المللی بغداد حضور یافته و یاد و خاطره این شهیدان عزیز را گرامی داشته اند. در این مراسم شماری از خانواده های سازمان الحشد الشعبی حضور دارند و قرار است حجت الاسلام و المسلمین رییسی در این مراسم سخنانی ایراد کند.

شرکت کنندگان با روشن کردن شمع یاد و خاطره شهیدان سلیمانی و المهندس را که در حمله ناجوانمردانه آمریکا به شهادت رسیدند، گرامی داشتند.

این مراسم همچنین با پخش سرودهایی در مدح و ستایش رشادت های این فرماندهان شهید همراه است. شهید سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمان‌شان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

رئیس قوه قضائیه به دعوت رسمی «فائق زیدان» رییس شورای عالی قضایی عراق دوشنبه شب در سفری سه روزه وارد بغداد شد و قرار است علاوه بر فائق زیدان با «برهم صالح» رییس جمهور، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و «محمد الحلبوسی» رییس پارلمان عراق دیدار و گفت وگو کند.

پرونده ترور شهدای جهانی مبارزه با تروریسم سپهبد حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس در راس پرونده های مورد بحث در سفر رئیس قوه قضائیه به بغداد قرار دارد؛ به ویژه اینکه یکی از دادگاه های عراق در هفتم ژانویه گذشته (۱۸ دیماه ۹۹) حکم جلب «دونالد ترامپ» رییس جمهور سابق آمریکا را به عنوان متهم اصلی در این پرونده صادر کرده است.

حجم ویدیو: 2.62M | مدت زمان ویدیو: 00:01:26
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.