پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهورگفت: است لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از سه‌شنبه در دستور صحن علنی مجلس قرار گیرد. رئیس جمهور نیز امروز تاکید داشتند که آقای نوبخت و همچنین وزرای اقتصادی برای اینکه لایحه به تصویب برسد با مجلس همکاری و مشارکت کنند.

به گزارش جماران؛ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: به دلیل پیوستگی و منطقی که در شاکله بودجه وجود دارند نباید ساختار آن به هم بخورد.

حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت روز چهارشنبه هشتم بهمن‌ماه ۹۹ با بیان اینکه که بودجه اکنون در کمیسیون تحقیق تلفیق در حال رسیدگی است، اظهار داشت: نماینده دولت در امر بودجه سازمان برنامه و بودجه، آقای نوبخت و معاونانش در روند جلسات کمیسیون تلفیق حضور داشتند و نقطه‌نظرات دولت با مطرح کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس نامه‌ای که مجلس شورای اسلامی به دولت ارسال کرده، قرار است لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از سه‌شنبه در دستور صحن علنی مجلس قرار گیرد. رئیس جمهور نیز امروز تاکید داشتند که آقای نوبخت و همچنین وزرای اقتصادی برای اینکه لایحه به تصویب برسد با مجلس همکاری و مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه هر کدام دارای کدام منطقی جداگانه است و در جلسات مفصل دولت لایحه ۱۴۰۰ با توجه به شرایط و واقعیت‌های کشور تهیه و تدوین شده و در دولت به تصویب رسید. مجلس و نمایندگان مجلس نیز خیر دارند اما اگر راجع به احکام لایحه بودجه تبصره درآمدها و هزینه‌ها ابهامی یا سوالی دارند، دولت آماده است که این ابهامات را رفع و به سوالات آنها پاسخ دهد. امیدواریم که لایحه بودجه امسال که اولین لایحه بودجه‌ای است که توسط مجلس یازدهم بررسی می‌شود و آخرین بودجه دولت دولت تدبیر و امید است، یک فصل خوب از همکاری‌های دولت و مجلس را رقم بزند و یک کار مشترک ماندگاری برای حل مشکلات کشور صورت گیرد.

وی با اشاره به جایگاه مجلس در بودجه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه لایحه بودجه بر اساس واقعیت‌ها تهیه و تنظیم می‌شود و امیدواریم تغییرات آن  به حدی نباشد که ساختار و شاکله بودجه به هم بخورد. لایحه بودجه از یک نظام به هم پیوسته تشکیل می شود و یک منظومه به هم تنیده است که اگر یکپارچگی آن به هم بخورد قطعاً در اجرا با مشکلاتی مواجه می‌شود.

امیری اظهار داشت: ضمن اینکه زمانی که تغییرات در لوایح خیلی زیاد شده و در عمل به طرح تبدیل می‌شود شورای نگهبان نیز ایراد می‌گیرد. امیدوار هستیم که نمایندگان مجلس در همکاری با نمایندگان دولت لایحه بودجه را به نحوی رسیدگی کند که چارچوب ،شکل و نظمی که در آن وجود دارد، کماکان باقی بماند.

وی درباره اینکه آیا ممکن است دولت لایحه بودجه را پس بگیرند، با بیان اینکه لایحه بودجه پس گرفتنی نیست، گفت: ممکن است دولت در شرایطی لایحه‌ای را مسترد کند، اما لایحه بودجه قابل استرداد نیست و مهمترین سند مالی یک سال آینده کشور است. کشور بدون قانون بودجه اساساً اداره نمی‌شود و  از جهات قانونی موضوع استرداد لایحه بودجه کاملا منتفی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.