محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در ادوار هفتم تا نهم مجلس در واکنش به اظهارات احمد توکلی در مورد غسال آیت الله مصباح گفت: من معتقدم از نام ایشان (احمد توکلی) استفاده می‌شود و افرادی سایت و موسسه را از طرف او اداره می‌کنند؛ به هر حال با وضعیت و شدت بیماری، نمی‌توان از آقای توکلی درباره اظهاراتشان توقعی داشت.

به گزارش جماران؛ اعتمادآنلاین نوشت: محمدجواد ابطحی می‌گوید با توجه به وضعیت حاد بیماری پارکینسون احمد توکلی نمی‌توان درباره اظهارات ایشان انتظار خاصی داشت چرا که وضعیت سلامتی مناسبی ندارد.

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حسین رجایی، معاون سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت در یادداشت مشترکی، مدعی شده‌اند که «غسال محمدتقی مصباح یزدی، یک ابَربدهکار بانکی است که جنازه‌های روحانیون سرشناس را به خانه خود می‌برد و غسل می‌دهد.» غسال مصباح یزدی از زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در یک برنامه تلویزیونی به نقل از «غسال آیت‌الله مصباح» گفته بود موقع غسل، میت چشمانش را گشوده و نگاهی مهربانانه به غسال انداخته است. این ماجرا توسط صدیقی به عنوان «کرامت آیت‌الله مصباح» مطرح شد. صدیقی بعدا مجبور شد بابت این اظهارات عذرخواهی کند.

حالا اما دوباره یادداشت احمد توکلی و حسین رجایی این غسال را در مرکز توجه قرار داده است. غسالی که به ادعای احمد توکلی، «یک کلان سرمایه‌دار است که شبکه بزرگ و تو در تویی از ارتباطات با مسوولان عالی رتبه و روحانیون سرشناس دارد». توکلی همچنین اشاره کرده اسناد این مسائل در بررسی های مختلف در موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت موجود است.

محمدجواد ابطحی، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری درباره این یادداشت احمد توکلی گفت: آقای توکلی مجموعه‌ای در ارتباط با شفافیت و این دست از مسائل دارد اما خود درگیر بیماری پارکینسون است و در وضعیت سلامتی مناسبی نیست.

نماینده مردم خمینی‌شهر در ادوار هفتم تا نهم مجلس همچنین تاکید کرد: من معتقدم از نام ایشان (احمد توکلی) استفاده می‌شود و افرادی سایت و موسسه را از طرف او اداره می‌کنند؛ به هر حال با وضعیت و شدت بیماری، نمی‌توان از آقای توکلی درباره اظهاراتشان توقعی داشت.

وی درباره ادعای توکلی مبنی بر وجود اسناد در موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت می‌گوید: اگر ایشان اسنادی دارند ارائه کنند، ما که با ایشان تعارفی نداریم و بیشتر از آقای توکلی هم نگران نفوذ افراد با چهره‌های موجه در بین مسئولان و چهره‌های نظام هستیم و به خوبی می‌دانیم که از ابتدای انقلاب اسلامی مساله نفوذ وجود داشته است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان این مطلب که «فضای رسانه‌ای علیه آقای مصباح است تا بگویند غسال ایشان ثروتمند و رانت‌خوار» است، تاکید کرد: فرضا هم که باشد، این مساله چه ربطی به آقای مصباح دارد؟

وی ادامه داد: باید ترس از نفوذ داشته باشیم تا از چهره‌هایی که خود را به علما و مراجه و مسئولان نزدیک می‌کنند، مراقبت کنیم اما این مورد به خصوص که بگویند غسال آیات مصباح یزدی و حق‌شناس رانت‌خوار بوده و بدهکار بانکی است، جریان مشکوکی به نظر می‌رسد.

ابطحی خاطرنشان کرد: غسل دادن و دفن میت واجب کفایی است و هر کسی می‌تواند در صورتی که توان و علم این کار را داشته باشد – خواه پولدار یا بی‌پول - این کار را انجام دهد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با ابراز نگرانی از تقویت جو رسانه‌ای برای زیر سوال بردن مصباح یزدی گفت: این جریان مشکوک است و خود آقای توکلی باید در این زمینه پاسخ دهند منتها به واقع با وضعیت سلامتی که درباره ایشان می‌دانیم توقعی از ایشان نداریم اما بالاخره رسانه‌ها باید با آقای توکلی تماس بگیرند و خواهان دریافت مستندات این ادعا شوند تا ببینیم واقعیت مساله چه چیزی بوده است.

ابطحی همچنین خاطرنشان کرد: این روزها درد اصلی مملکت و مطالبات مردم این مسائلی نیست که آقای توکلی به دنبال آن افتاده‌اند.

 

احمد توکلی پاسخ اظهارات توهین آمیز ابطحی را داد

دفتر احمد توکلی با تکذیب سخنان محمدجواد ابطحی به رویداد‌۲۴ توضیح داد: «۵۳ سال فعالیت سیاسی داشتم و حالا می‌گویند یادداشتی که نوشته‌ام از سوی من نوشته نشده است. همین جا اعلام می‌کنم من نویسنده یادداشت‌هایی که به تازگی از سوی بنده منتشر شده هستم و بدون سند و مدرک حرف نمی‌زنم.»

در ادامه این گفتگو، دفتر احمد توکلی، توضیحات تکمیلی را در اختیار رویداد‌۲۴ قرار داد: «آقای ابطحی دچار یک سوء برداشت شدند. بله، آقای توکلی مبتلا به بیماری پارکینسون هستند، اما این بیماری هیچ تاثیری روی قدرت عقل افراد نمی‌گذارد. این توهینی است که آقای ابطحی نه تنها به آقای توکلی بلکه به تمامی افرادی که به نوعی با این بیماری درگیر هستند، روا داشته‌اند.

یادداشت منتشرشده به نام آقای توکلی از سوی خود ایشان نوشته شده و روی انتقاد اصلی این متن سمت روحانیونی است که «کاسبان» به آن‌ها نزدیک می‌شوند، نه علمایی که این کاسبان ممکن است آن‌ها را غسل داده‌ باشند. در این میان نه آیت‌الله مصباح و نه آیت‌الله حق شناس مورد بحث نبودند، هدف اصلی روحانیونی هستند که این تاجران برای نزدیک شدن به آن‌ها دست به هر کاری می‌زنند؛ از جمله تشیع و غسل روحانیون سرشناس و از جمله کرامت تراشی برای خودشان.

آقای توکلی در یادداشت خود نام هیچ فردی را نیاورده و عنوان ابربدهکار بانکی کاملا با سند و مدرک بوده است. تمامی قرائن از جمله صحبت آقای صدیقی که ما به آن استناد کردیم خبر از نزدیکی این ابربدهکار بانکی به روحانیون مورد بحث می‌داد و تمامی این اشتراکات به یک نفر بازمی‌گشت. ما برای این فرد پرونده موجود داریم و ایشان به استناد این مدارک یک مفسد اقتصادی هستند. ما پرونده را به همراه تمامی مستندات و اطلاعات برای دستگاه‌های نظارتی فرستاد‌ه‌ایم، اما هنوز به قوه قضاییه نرسیده است. این فرد به بسیاری از روحانیون نزدیک شده که این فرد را در لباس یک انسان باتقوا می‌بینند. این فرد درحال سوء استفاده از برخی روحانیون است.

در پایان هم یک‌بار دیگر توضیح می‌دهیم، بیماری پارکینسون روی تفکر افراد تاثیر نمی‌گذارد و بیماری احمد توکلی هم کاملا با دارو مهار و کنترل شده است.

آقای رجایی معاون آموزشی دیده بان هستند. دو طرف در نوشتن این متن تعامل داشته و اگر افراد با ادبیات توکلی آشنایی داشته باشند می‌توانند رگه‌هایی از ادبیات توکلی را شناسایی کنند. حاشیه‌های ایجاد شده پس از انتشار یادداشت احمد توکلی نشان از این دارد که عده‌ای می‌خواهند مساله اصلی یادداشت به فراموشی سپرده شود و افکار عمومی منحرف شود.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.