حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه گفت: بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، نقد عملکرد دولت باید همراه با انصاف، مشفقانه و همچنین دور از توهین و اهانت باشد زیرا آلودگی نقد به الفاظ و ادبیات توهین‌آمیز مسموع بنوده و هیچ نتیجه‌ای در پی ندارد.

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به برنامه‌ اخیر شبکه چهارم سیما که فردی در آن مرتکب اظهاراتی موهن و غیرقابل قبول نسبت به رییس جمهوری و دولت شد اشاره و بیان کرد: اهانت به مقامات کشور و مسوولان دولت از لحاظ قانونی جرم است.

حمیدرضا ترقی افزود: این نوع رفتار موهن نه تنها مغایر با قانون است بلکه هیچ انطباقی با سیاستهای ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، نقد عملکرد دولت باید همراه با انصاف، مشفقانه و همچنین دور از توهین و اهانت باشد زیرا آلودگی نقد به الفاظ و ادبیات توهین‌آمیز مسموع بنوده و هیچ نتیجه‌ای در پی ندارد. 

این فعال سیاسی اصولگرا در مورد پخش اظهارات موهن فردی از طریق صدا و سیما نیز گفت: مسوولیت محتوای سخن در "برنامه‌های زنده تلویزیونی" با گوینده آن است زیرا این امکان که مجری یا صدا و سیما بتوانند برنامه را قطع یا موضوع گفتگو را به سرعت تغییر دهند، به راحتی میسر نیست.

وی افزود: البته صدا و سیما باید پیش از آغاز پخش برنامه‌های زنده تلویزیونی چارچوبهای قانونی را به مصاحبه شوندگان ابلاغ کند تا مطالب و مواضعشان را در همان چارچوب عنوان کنند تا مجبور به عذرخواهی نشوند. 

ترقی ادامه داد: عذرخواهی صدا و سیما در این موضوع نشان می‌دهد غرض و نیتی خاص در پخش این مطالب نبوده و مسوولیت مطالب عنوان شده با گوینده است لذا همان فرد باید پاسخگوی سخنانش باشد.  

"احمد جهان‌بزرگی" که عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی معرفی شده، اخیرا در برنامه‌ زنده تلویزیونی با عنوان "زاویه" از شبکه چهارم سیما مطالبی سخیف، موهن و اتهام‌آمیز را نسبت به رییس جمهوری و برخی مسوولان دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت داد که به پس از نشر سریع و گسترده در فضای مجازی بازتاب یافت، با جریحه‌دار کردن افکار عمومی تاکنون در سطحی وسیع واکنشهای به شدت منفی مردم، مسوولان و جریانهای سیاسی را در پی داشته که با محکوم نمودن این فرد و مسوولان پخش آن از صدا و سیما همچنان ادامه دارد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.