نمکی وزیر بهداشت در رابطه با انتقادات نسبت به اظهارات اخیر رییسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا بیان داشت:‌ دکتر رییسی مطالبی را با نگاه دلسوزانه مطرح کردند، همکارانم جز احترام به شعائر انقلاب اسلام، نظام و مبانی آن دیدگاهی ندارند و معاون مربوطه در همه نشست‌ها از همه استان‌های کشور با دلسوزی با نگاه کارشناسی سخن می‌گوید و قرار نیست زنده پخش شود واگر مسایل را در آن نشست‌ها با هم مطرح نکنیم کجا مطرح کنیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در کشور ، نگران بازگشت طوفان موج سهمگین کرونا هستیم.

دکتر سعید نمکی روز پنجشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در بندرعباس اظهار داشت: رابطه تنگاتنگی بین رعایت پروتکل ها و پیروزی بر بیماری کرونا و رعایت نشدن پروتکل‌ها و شکست در برابر  این غول سنگینی است که با زجر و شکنجه کادر درمان بدست آمده است و لذا فعالان نظام سلامت زمانی که فوج سفرها به هرمزگان را می‌بینند نگران می‌شوند.

وی ادامه داد: می‌دانیم مردم خسته شده و نیازمند مسافرت اند و کاسب‌ها به درآمد و بهبود شرایط اقتصادی نیاز دارند بنابراین اگر هرچه زودتر بتوانیم بیماری را مهار و کنترل کنیم خدمت بیشتری به گردش چرخ های اقتصاد ملی و آرامش روانی جامعه کرده‌ایم.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر همه رستوران‌ها باز باشند اما قتل عام ناشی از بیماری کرونا وجود داشته باشد کسی پا به رستوران نمی‌گذارد.

دکتر نمکی افزود: علاوه بر سفرها شاهد برگزاری برخی مراسم‌ها بودیم که برگزاری آن‌ها با پروتکل‌های کنترل و مقابله با بیماری کرونا همخوانی نداشت.

وی بیان داشت: ایران بیش از ۱۰ کشور اروپایی وسعت اقلیم و تنوع ژنتیکی بسیاری دارد که اگر این ویروس در ژن مختلف بچرخد آثار مختلفی برجای می‌گذارد.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اگر همکاران ما هوشمندانه با این ویروس مقابله نمی‌کردند آتش این بیماری تمام شمال کشور را فرا می‌گرفت.

دکتر نمکی اشاره کرد: ۱۰ شهر قرمز در مازندران در حال نارنجی شدن هستند که این حاصل هوشمندی نظام سلامت و کسانی است که به ما در این مسیر کمک می‌کنند.

وی گفت: اتفاق بزرگی رقم خورد و در روزهایی که مردم کشورهای قدرتمند براثر بیماری کرونا قتل عام می‌شدند و مرگ های بالا را در کشورهای آمریکا و آلمان شاهد بودیم جمهوری اسلامی ایران به مرگ حدود ۸۰ نفر رسید.

به گفته وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، جمهوری اسلامی ایران با دست‌های بسته در این اقیانوس بسته شنا کرد و با وجود محدودیت های توانست مسیر خود را ادامه دهد.

تلقیح واکسن تا قبل از ۲۲ بهمن

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص واکسن کرونا هم بیان داشت:  ساخت واکسن ایران به خوبی پیش می‌رود و دومین گروه اجازه کار بالینی گرفتند.

دکتر نمکی ادامه داد: فرآیند انتقال دانش فنی تولید واکسن کرونا از کشور کوبا که واکسن هپاییت را هم با آن می‌سازیم درحال تکمیل است.

وی گفت: مرحله دوم آزمایش بالینی این واکسن بر روی انسان در خارج از کشور درحال اتمام است و مرحله سوم آزمایش بالینی آن بر روی انسان را در پاستور آغاز خواهیم کرد و در اوایل بهار آینده می توان این واکسن را تولید کنیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: اما قبل از اینکه واکسن ایرانی چه در پاستور، چه در رازی و چه در بنیاد برکت آماده استفاده عمومی شود، واردات واکسن برای گروه های آسیب پذیر از منابع مطمئن آغاز خواهد شد.

دکتر نمکی بیان داشت: این مژده را به مردم می دهیم که قراردادها به اتمام رسید و علاوه بر واکسن کواکس که با حمایت رییس جمهوری منابع آن تامین و پرداخت شد و به توصیه مکرری که داشتند به اندازه کافی برای گروه های آسیب پذیر و تلقیح زودتر واکسن منابع تامین شده است، امیدواریم تا قبل از ۲۲ بهمن تلیقح واکسن به گروه های آسیب پذیر آغاز شود.

مسایل با نگاه دلسوزانه در ستاد ملی کرونا مطرح می شود

وی با اشاره به حاشیه های ایجاد پیرامون سخنان معاون خود در یکی از نشست‌های ستاد ملی کرونا ابراز داشت: در ستاد ملی کرونا به دلیل اینکه روسای دانشگاه‌ها و استانداران با آن مرتبط اند با نگاه کارشناسی و دلسوزانه مطالبی مطرح می‌کنیم.

وی بیان داشت:‌ دکتر رییسی مطالبی را با نگاه دلسوزانه مطرح کردند، همکارانم جز احترام به شعائر انقلاب اسلام، نظام و مبانی آن دیدگاهی ندارند و معاون مربوطه در همه نشست‌ها از همه استان‌های کشور با دلسوزی با نگاه کارشناسی سخن می‌گوید و قرار نیست زنده پخش شود واگر مسایل را در آن نشست‌ها با هم مطرح نکنیم کجا مطرح کنیم.

دکتر نمکی اشاره کرد: این عزیزانی که در کنار من هستند ۱۲ ماه است نتوانستند یک شب راحت با خانواده‌هایشان باشند و تمام مدت در صحنه حضور داشته و جز دلسوزی برای مردم مملکت چیزی در ذهن ندارند، مخلص مردم و خدمتگزار کوچک این سرزمین هستیم و برای تدارک صندلی جهت آینده نیامده ایم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: به نیت اهانت نیامده‌ایم به‌خصوص شهری که سمبل شهر خون و قیام این کشور است و جز احترام و عزت و سربلندی مردم چیز دیگری را طلب نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد: حق داریم انتظار داشته باشیم پروتکل‌ها رعایت شود و نشکند تا بار جدیدی بر مردم این سرزمین تحمیل نشود، در اردی‌بهشت ماه بارها گفتم مردم مراقب باشید تا در دقیقه ۹۰ گل نخوریم، همچنان باید پروتکل ها را رعایت کنیم.

رشد اقتصادی مثبت در زمان کرونا معجزه است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رشد منفی کشورهای مقتدر اقتصادی جهان را در زمان شیوع بیماری کرونا شاهدیم اما کشور جمهوری اسلامی ایران در این زمان در حال حرکت به سمت رشد مثبت اقتصادی است.

دکتر نمکی افزود: اینکه در آلومنیوم المهدی شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی افزایش تولید آن هم در زمان شیوع بیماری کرونا هستیم یک معجزه است که با رعایت مردم و دلسوزی نظام سلامت بدست آمده است.

وی خاطر نشان کرد: سربازان نظام سلامت به مانند سربازان دوران دفاع مقدس به فعالان اقتصادی گفتند ما هستیم و شما نگران نباشید و  امروز آن سربازان نگران افتادن کشور که به ورطه جدید در بیماری کرونا هستند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: ۴۰ طرح در بخش زیرساخت های نظام سلامت در اوج گرفتاری‌های ناشی از کرونا در هرمزگان با حمایت استاندار و سایر مسوولان اجرایی این استان که یکی از محروم ترین مناطق مملکت است به بهره برداری رسید.

وزیر بهداشت به منظور بهره برداری از ۳۰ طرح بهداشتی و درمانی به ارزش افزون بر ۲ هزاز و ۳۷۲ میلیارد و ۶۹۸ ریالو شرکت در ستاد ملی مبارزه با کرونا چهارشنبه شب وارد هرمزگان شد.

 این طرح‌ها به صورت همزمان در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بشاگرد، قشم، سیریک و جاسک به بهره‌برداری رسید.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: اورژانس بزرگ بیمارستان شهید محمدی، اتاق عمل بیمارستان کودکان، بخش بستری و CT بیمارستان کودکان، پایگاه سلامت سجادیه، مرکز جامع سلامت خونسرخ و پایگاه اورژانس دهنو از طرح‌های قابل افتتاح در شهرستان بندرعباس است.

همچنین در این روز طرح LDR  مرکز تخصصی زنان و زایمان بیمارستان، افتتاح اورژانس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع)، افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی سرمست، افتتاح رسمی مرکز درمان بستر توکهور و هشتبندی و افتتاح سه واحد محل زیست پزشک و ماما سرمست در شهرستان میناب به بهره برداری رسید.

 افتتاح شبکه بهداشت و درمان، افتتاح بخش تالاسمی بیمارستان و بهره برداری از اورژانس بازسازی شده از طرح‌های بهداشتی درمانی در سیریک است.

 افتتاح پنج خانه بهداشت در روستاهای گوروی، درکاه، موردان، اوهکن و کور و افتتاح بخش تالاسمی در شهرستان بشاگرد و همچنین افتتاح چهار واحد منازل متخصصان و ۱۰ واحد منازل پزشکان در قشم از دیگر طرح‌های افتتاحی با حضور وزیر بهداشت می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.