پروانه سلحشوری می گوید: مجلس ابتدا باید لوایح مهم ارسالی دولت را در دستور کار قرار دهد. اما با وجود آنکه شعارهایی که از زمان ورود به بهارستان مطرح کردند، بحث بهبود وضعیت معیشتی است، اما در نهایت طرح‌هایی که تصویب می‌شود چیزی جز گرانی به ارمغان نمی‌آورد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به دنبال ارائه طرحی در مجلس که ممنوعیت هرگونه مذاکره با آمریکا نیز در آن گنجانده شده است، گفت: متاسفانه مجلس یازدهم منافع ملی را در اولویت قرار نمی‌دهد و نگاه و برنامه‌اش، انتخابات ۱۴۰۰ است. در واقع می‌خواهند اگر اتفاقی هم(برای مذاکره) رخ دهد در دولت بعدی باشد.

نمایندگان مجلس به‌تازگی‌طرحی را با عنوان «طرح اقدام متقابل ایران برای ترور سردار شهید سلیمانی» ارائه کرده‌اند که براساس یکی از ماده‌های آن، دولت و کل نظام از هرگونه مذاکره دو یا چندجانبه با حضور آمریکا درباره برجام ممنوع شده‌اند مگر اینکه پیش از آن، آمریکا به دلیل خروجش از برجام عذرخواهی کرده و ترور شهید قاسم سلیمانی را محکوم کند.

پروانه سلحشوری نماینده مجلس دهم در این باره گفت: مجلس یازدهم، اقدامات پیش‌دستانه زیادی را انجام می‌دهد که تصمیمی در اجرای آن وجود ندارد و معلوم نیست به نتیجه برسد. متاسفانه نگاه مجلس یازدهم از تصویب چنین طرح‌هایی، انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است.

وی درباره رویکرد مجلس یازدهم در مسکوت گذاشتن لوایح دولت و پرداختن به طرح‌هایی که کمکی به حل مشکلات مردم نکرده است، گفت: وقتی ما در مجلس بودیم به این نتیجه رسیدیم که چون لوایح دولت بررسی کارشناسی دقیقی می‌شود ابتدا آنها را در اولویت قرار دهیم و سپس طرح‌هایی که با لوایح همپوشانی دارند.

سلحشوری افزود: مجلس ابتدا باید لوایح مهم ارسالی دولت را در دستور کار قرار دهد. اما با وجود آنکه شعارهایی که از زمان ورود به بهارستان مطرح کردند، بحث بهبود وضعیت معیشتی است، اما در نهایت طرح‌هایی که تصویب می‌شود چیزی جز گرانی به ارمغان نمی‌آورد.

این نماینده سابق مجلس معتقد است، طرح‌هایی در مجلس تصویب شده که غیر عملی هستند و در واقع گزاره‌های ابطال ناپذیرند. برخی از نمایندگان مجلس تنها در حد گفتار درمانی عمل می‌کنند و به دنبال این هستند که حتی طرفداران خود را مشغول کنند تا زمان بگذرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.