وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نام یک شخص حقیقی و 13 شرکت ایرانی به فهرست اشخاص حقیقی و حقوقی تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه اضافه شده است.

به گزارش جماران؛ وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه تحریم‌های تکراری خود علیه ایران، مدعی شد که یک شخص حقیقی و ۱۳ شرکت ایرانی را تحریم کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نام یک شخص حقیقی و 13 شرکت ایرانی به فهرست اشخاص حقیقی و حقوقی تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه اضافه شده است.

در بین شرکت‌های ایرانی که وزارت خزانه‌داری آمریکا از افزوده شدن نام آنها به فهرست شرکت‌های تحت تحریم اوفک خبر داده است، نام چندین شرکت تولیدکننده محصولات فولادی از جمله شرکت‌های فولاد بناب، فولاد پاسارگاد، فولاد گیلان، فولاد زرند و ... دیده می‌شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین 3 شرکت خارجی (آلمانی، انگلیسی و چینی) را در ارتباط با ایران تحریم کرده است.

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ماه سال 97 تحریم‌های مختلفی را به‌بهانه‌های واهی علیه ایران وضع کرده است تا به‌زعم خود ایران را پای میز مذاکره بیاورد؛ اما در حالی که تنها دو هفته به پایان حضور ترامپ در کاخ سفید باقی مانده است، وی در رسیدن به این هدف ناکام مانده و حتی نتوانسته است به‌طور غیرمستقیم با ایران مذاکره کند.

مقامات جمهوری اسلامی ایران حتی در روزهای اوج تحریم‌ها نیز بارها تأکید کردند که ایران هرگز مذاکره تحت فشار با دولتی را که به پیمان‌های قبلی خود پایبند نبوده است نخواهد پذیرفت.

اگرچه تحریم‌های آمریکا مشکلاتی را برای اقتصاد ایران به‌وجود آورده است، اما بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در گزارش‌های اخیر خود از تخلیه شدن اثر این تحریم‌ها سخن گفته‌اند.

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود از چشم‌انداز اقتصاد جهانی، پیش‌بینی کرده است که ایران در سال جاری میلادی همانند اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان (اعم از درحال‌توسعه، نوظهور یا توسعه‌یافته) در سال جاری میلادی تحت تأثیر بحران جهانی کرونا رشد اقتصادی منفی را تجربه خواهد کرد، اما نرخ رشد اقتصادی ایران برای سال آینده میلادی 3.1 درصد پیش‌بینی شده است.

دولت ترامپ در ماه‌های اخیر برای نشان دادن اینکه سیاست موسوم به فشار حداکثری علیه ایران همچنان پابرجا و مؤثر است، اقدام به وضع تحریم‌های تکراری و همچنین تحریم افراد و شرکت‌های ناشناخته کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.