تاکنون چند تابلوی نقاشی که توسط سربازان روس از سردار سلیمانی کشیده شده است و از جمله یک تابلو را که سربازی به نام «میخاییل توپتا» فارغ التحصیل انستیتو گراسیموف با ذغال ترسیم کرده به سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اهدا شده است.

به گزارش جماران؛ تصویر نقاشی شده شهید «قاسم سلیمانی» سردار بزرگ مبارزه با تروریسم بین الملل، زینت بخش پرتره های سیاه قلم از سرداران محور مقاومت در موزه افتخارات نظامی وزارت دفاع روسیه شده است.

«یوگنی گونچاروف» از افسران ارشد روس گفت: ۱۹ پرتره قهرمانان مبارزه با تروریسم از ایران، روسیه، سوریه و حزب الله لبنان به نمایش در آمده است و ژنرال سلیمانی قهرمان شماره یک مبارزه با تروریسم که به دستور رئیس جمهوری آمریکا تروز شد، زینت بخش این نمایشگاه است.

نظامی ارشد روس می گوید: تاکنون چند تابلوی نقاشی که توسط سربازان روس از سردار سلیمانی کشیده شده است و از جمله یک تابلو را که سربازی به نام «میخاییل توپتا» فارغ التحصیل انستیتو گراسیموف با ذغال ترسیم کرده به سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اهدا شده است.

به گفته وی، قرار است سفیر ایران این تابلوی نقاشی سردار سلیمانی را برای نگهداری در موزه ای در تهران ارسال  کند.

 

157797450

 

 

157797441

 

گونچاروف می افزاید: تاکنون تابلوی تصویر ژنرال سلیمانی در سه نمایشگاه هنری مسکو شامل نمایشگاه پارک نظامی پاتریوت در غرب مسکو، نمایشگاه خانه ملیت های مسکو و قصبه «موس رنگن» به همراه ۲۰ تابلوی هنری دیگر در معرض نمایش قرار گرفته است.

به گفته وی قرار است نمایشگاهی در ماه ژانویه در دمشق پایتخت سوریه برگزار شود و دو تابلوی سردار سلیمانی در کنار تابلوهای دیگر نمایش داده می شود و سپس این نمایشگاه در پنج شهر سوریه دایر خواهد شد.

همچنین قرار است نمایشگاهی در یک مرکز نظامی در قصبه موس رنگن در جنوب مسکو دایر شود و دو تابلوی سردار سلیمانی به همراه چندین تابلوی هنری دیگر به نمایش درآید.

گونچاروف پیشتر در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا به توصیف ملاقات و آشنایی خود با سردار سلیمانی که به پنج سال پیش در سوریه بازمی گردد پرداخت و در آن مصاحبه گفت که چگونه سردار سلیمانی با شجاعت و نبوغش در مدت کوتاهی قلب وی را تسخیر کرد و این نظامی روس را تحت تاثیر اقتدار خود قرار داد.

 

157769795

 

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی و همراهانش در حمله بالگردهای آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله تروریستی  ابومهدی المهندس فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی هم به شهادت رسیدند.

این ترور به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا صورت گرفت و کاخ سفید به طور رسمی مسئولیت آن را پذیرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.