پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

به دلیل آلودگی هوا؛

تهران تعطیل می شود؟

استاندار تهران از احتمال تعطیلی تهران در هفته آینده به دلیل آلودگی هوا خبر داده و این تعطیلی می تواند دو روزه باشد و در همین رابطه موارد به معاون اول رئیس جمهور اطلاع رسانی شده است.

به گزارش جماران؛ استاندار تهران گفت: با توجه به غلظت آلاینده ها در صورت تصویب هیات دولت احتمال تعطیلی یک تا دو روز در هفته آینده وجود دارد.

وی افزود: در همین رابطه موارد را به معاون اول رئیس جمهور اطلاع رسانی کرده ایم و در صورت تایید اجرایی خواهد شد.

ایسنا نوشت: استاندار تهران با اشاره به پایداری هوا و افزایش غلظت آلایندگی در هوای استان تهران از توقف فعالیت کامیونهای با عمر بالای ۲۰ سال خبر داد.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران گفت: شب گذشته حدود ساعت ۸ یا ۹ شب غلظت آلاینده هوا به طور میانگین شاخص ۱۷۵ را نشان می داد یعنی کیفیت هوا برای همه گروه ها ناسالم شد ما در شرایط اضطرار قرار گرفتیم و در این شرایط همه اعضا و دستگاه هایی که باید ایفای نقش داشته باشند باید وظایف خود را به طور دقیق انجام دهند.

وی افزود: در همین راستا براساس بررسی شرایط موجود کلیه فعالیت های ساختمانی که موجب انتشار ذرات معلق در هوا می شوند متوقف خواهند شد و تنها در موارد استثناء با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری تهران می توانند این پروژه ها فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: علاوه بر منع تردد شبانه که در حال اجرا است عبور و مرور و فعالیت کامیونهای با عمر بیش از ۲۰ سال ممنوع است. همچنین مقرر شد تا شهرداری و راه و شهرسازی در پایانه هایی که دارند اتوبوسهای که پارک هستند و هنگام شروع فعالیت برابر استاندارد ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باید درجا کار کنند این میزان را به نصف کاهش دهند.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود با تاکید به این که در کلانشهر تهران براساس پایش شهرداری تهران ۱۰ تا ۱۲ درصد سهم آلایندگی مربوط به موتورسیکلتها است افزود: همه دستگاه های دولتی و شرکتها و صنوفی که موتورسیکلتها را به کار می گیرند باید این دستگاه ها را ملزم به داشتن برگه معاینه فنی کنند و راهور ، پلیس اماکن ومحیط زیست نیز باید این کار را دنبال کنند تا از سه میلیون موتورسیکلت سواری که حدود نیمی از آنها در دستگاه های مختلف مشغول به کار هستند برگه معاینه فنی را دریافت کنند.

وی افزود: امسال در بیماری آنفلوآنزا مراجعه به بیمارستانها برای این بیماری با رعایت پروتکلها و بهداشت فردی بسیار کم بوده و شیوع این بیماری نیز بسیار کم بوده در حقیقت همراهی و مشارکت مردم بسیار اثرگذار است.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به مصرف گاز عنوان کرد: در جهت همراه سازی و جذب مشارکت مردم باید صدا و سیما و شرکت گاز اطلاع رسانی را به طور جد در دستور کار خود قرار دهند تا مردم با کاهش یک درجه ای میزان درجه حرارت خانه های خود در صرفه جویی گاز مشارکت جدی داشته باشند تا تامین گاز صنایع امکان پذیر باشد همچنین دستگاه های دولتی در روزهای تعطیل باید فعالیت وسایل گرمایشی خود را متوقف کند.

استاندار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص ادامه پایداری هواو احتمال بدتر شدن وضعیت آلایندگی هوا گفت: بی تردید مردم باید همکاری و مشارکت جدی داشته باشند چرا که در هفته آینده نیز پایداری هوا ادامه خواهد داشت و اگر وضعیت بدتر شود پیشنهاداتی از جمله تعطیلی های یکی دو روزه موقت به معاون اول رئیس جمهور و هیات دولت اعلام شده است تا در آن شرایط این اقدامات انجام شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
14 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.

  • مرتضی اگون

    خوشا به حال کارمندان تعطیل کنید

    پاسخ