وزیر بهداشت از کاهش حداقل 50 تا 60 درصدی مرگ و میر روزانه بیماران کرونا در کشور و کاهش 60 تا 70 درصدی بستری مبتلایان به این بیماری خبر داد.

به گزارش جماران؛ به نقل از وبدا، وزیر بهداشت گفت: همدلی و وفاقی که با نیروهای مسلح و سازمان بسیج داشتیم، مربوط به امروز نیست. سال گذشته خوشبختانه طرح بسیج ملی کنترل فشارخون را با کمک بسیجی ها در کشور اجرا و در آن طرح حدود 30 میلیون و 700 هزار را رصد و تعداد قابل توجهی بیمار جدید که از پرفشاری خون خود بی خبر بودند را شناسایی کردیم.

دکتر سعید نمکی در حاشیه همایش بررسی آخرین وضعیت طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ به شیوه محله و خانواده محور (طرح سردار شهید سلیمانی) که با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران و حضور مجازی روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و فرماندهان سپاه برگزار شد اظهار داشت: به محض ورود ویروس کرونا به کشور، با عزیزان در سپاه و بسیج جلساتی داشتیم و با کمک آنها در فروردین و اردیبهشت ماه امسال توانستیم، مرگ و میر روزانه بیماران را به کمتر از 40 مورد در روز برسانیم و کووید19 را به شکل قابل توجهی مهار کنیم. 

وی افزود: در طرح بسیار ارزنده شهید حاج قاسم سلیمانی، کار مشترکی را از 20 آبان با سازمان بسیج در سراسر کشور آغاز کردیم و با گذشت حدود 40 روز از آغاز این طرح با وجود اینکه هدف گذاری کرده بودیم که میزان مرگ و میر روزانه بیماران 10 درصد و میزان بستری بیماران 30 درصد کاهش پیدا کند. با افتخار می گوییم که خدا به این حرکت، برکت داد و امروز شاهد کاهش حداقل 50 تا 60 درصدی مرگ و میر بیماران و همچنین کاهش 60 تا 70 درصدی بستری بیماران هستیم. 

وزیر بهداشت یادآور شد: خوشبختانه روند بیماری و مرگ و میر بیماران در کشور رو به کاهش و تنزل است و این از افتخاراتی است که در اوج التهاب جهانی و سرکشی کرونا برای جهان اما در جمهوری اسلامی ایران با همدلی و وفاق بین وزارت بهداشت، بسیج، دستگاه های مختلف و همراهی مردم، به دست آمد و امیدواریم که با این وفاق و همدلی و سرمایه گذاری عظیم ملی که شکل گرفته بتوانیم تا انتهای مهار ویروس، گام های موثرتری را برداریم. 

دکتر نمکی تاکید کرد: در طرح شهید سلیمانی در سه حوزه اقدام می کنیم؛ مراقبت، حمایت و نظارت. در هر سه حوزه دستاوردهای چشمگیری در کشور داشته ایم. در بخش مراقبت توانسته ایم با مراقبت خانه به خانه و مراقبت در مراکز سرپایی که به شدت گسترش پیدا کرده، ویروس را هدف قرار دهیم. در طرح شهید سلیمانی، تعداد تست های روزانه را بالا بردیم و بیماریابی را فعال و تقویت کردیم.

وی ادامه داد: در حوزه نظارت غیر از سازمان بسیج برخی دستگاه های دیگر از جمله هلال احمر در کنار وزارت بهداشت بوده و توانستیم با نظارت بیشتر، اجرای پروتکل ها را در خیلی از مناطق به بیش از 90 درصد و در کشور به طور متوسط بین 84 تا 85 درصد برسانیم.

وزیر بهداشت در پایان اظهار داشت: در طرح شهید سلیمانی، تعداد قابل توجهی از خانوارهای دارای بیمار که نیازمند بودند، در منزل و اقامتگاه ها مورد حمایت قرار گرفتند که ارقام این حمایت ها بسیار چشمگیر و قابل توجه بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.