طبق گفته رئیس اتاق ایران و سوئیس واکسن‌ها از شرکت مودرنا یا استرازنکا-آکسفورد خریداری شده‌اند و در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن تا فروردین و اردیبهشت سال آینده به ایران برسند.

به گزارش جماران؛ فانا نوشت: درحالی که رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرده واکسن‌های کرونای خریداری شده برای ایران، چینی هستند، رئیس اتاق ایران و سوئیس گفت واکسن‌ها از شرکت مودرنا یا استرازنکا-آکسفورد خریداری شده‌اند و در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن تا فروردین و اردیبهشت سال آینده به دست ما می‌رسند.

شریف نظام مافی افزود: اصولا ایرانی‌ها کیفیت‌پسند هستند و قطعا واکسن، متعلق به یکی از برندهای شاخص خواهد بود نه واکسن چین و روسیه. همچنین مطمئنا با در نظر گرفتن لجستیک و وضعیت ما، مقامات کشور واکسنی را انتخاب می‌کنند که توزیع و پخش آسان‌تری داشته باشد چون دمای نگهداری فایزر به خصوص است پس این واکسن یا مودرنا است یا استرازنکا-آکسفورد

به گفته وی برای پرداخت هزینه واردات واکسن کرونا از کانال مالی سوئیس استفاده شده است و اینکه با چنین سرعتی اجازه نقل و انتقال پول داده شد، برای من هم عجیب بود چرا که فکر نمی‌کردم در دوران ترامپ این اجازه به ما داده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.