وزیر نفت اعلام کرده که ایران در سال 95، 96 و 5 ماهه اول سال 97، روزانه 2 میلیون و چهارصد هزار بشکه فروش نفت داشته و سال آینده نیز می‌تواند روزانه 2 میلیون و سیصد هزار بشکه نفت به فروش برساند.

به گزارش جماران؛ به نقل از تسنیم، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: وزیر نفت در جلسه عصر اعضای کمیسیون تلفیق بودجه عنوان کرد که ما در سال ۹۵، ۹۶ و ۵ ماهه اول سال ۹۷، روزانه ۲ میلیون و چهارصد هزار بشکه فروش نفت داشتیم سال آینده نیز می‌توانیم روزانه ۲ میلیون و سیصد هزار بشکه نفت به فروش برسانیم که البته این میزان فروش نیاز به ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری برای نوسازی و تعمرات در بخش‌های زیر ساختی دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق جزئیات جلسه اعضای این کمیسیون با وزیر نفت و رئیس بانک مرکزی درباره فروش ۲ میلیون و سیصد هزار بشکه نفت در سال آتی را تشریح کرد.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 در تشریح جلسه نوبت عصر امروز کمیسیون متبوعش، گفت: بیژن زنگنه وزیر نفت و عبدالناصرهمتی رئیس کل بانک مرکزی میهمانان جلسه نوبت عصر اعضای کمیسیون تلفیق بودجه بودند.

وی افزود: وزیر نفت در این جلسه عنوان کرد که ما در سال 95، 96 و 5 ماهه اول سال 97، روزانه 2 میلیون و چهارصد هزار بشکه فروش نفت داشتیم سال آینده نیز می‌توانیم روزانه 2 میلیون و سیصد هزار بشکه نفت به فروش برسانیم که البته این میزان فروش نیاز به 600 میلیون دلار سرمایه گذاری برای نوسازی و تعمرات در بخش‌های زیر ساختی دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: آقای زنگنه عنوان کرد که ماه 3 ماه تا پایان سال جاری فرصت داریم تا اقدامات لازم برای نوسازی و تعمیرات زیر ساخت‌های حوزه نفت را انجام دهیم تا تولید 2 میلیون و سیصد هزار بشکه نفت در روز را داشته باشیم.

زارع بیان داشت: وزیر نفت همچنین عنوان کرد که ما ثابت کردیم که در شرایط تحریم توانایی اداره کشور را با فروش روزانه 500 هزار بشکه و با نفت 30 دلاری را داریم اما کشوری مانند عربستان با فروش روزانه 10 میلیون بشکه نفت دچار مشکلات فراوانی است.

نماینده مردم آباده در مجلس با اشاره به بخش دیگری از جلسه امروز کمیسیون تلفیق و اظهارات رئیس کل بانک مرکزی، گفت: آقای همتی نیز در این جلسه عنوان کرد که همه تلاش کنیم تا 2 میلیون و سیصد هزار بشکه نفت که دولت تعهد داده به فروش برسد تا ذخایر ارزی بانک مرکزی حفظ شود و از طریق درآمد نفت ارز و منابع مورد نیاز تامین کالا‌های اساسی را تأمین کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.