یک حقوقدان در خصوص تغییر نام خیابان محمدرضا شجریان به شهید محسن فخری‌زاده، اظهار کرد: تغییر خودسرانه نام خیابان استاد شجریان، به خیابان شهید فخری‌زاده بسیار فراتر از بحث آسیب به اموال عمومی است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، یک حقوقدان با بیان اینکه قوه قضاییه دستگاه تضمین کننده اجرای قانون است، گفت: دستگاه قضا باید بدون تبعیض، در هر مورد که احتمال مجرمانه بودن رفتارها وجود داشته باشد، تحقیق، تعقیب و محاکمه را صورت دهد؛ چون اگر قانون‌شکنی بدون تنبیه بماند به یک رویه تبدیل می‌شود.

کامبیز نوروزی در خصوص تغییر نام خیابان محمدرضا شجریان به شهید محسن فخری‌زاده، اظهار کرد: تغییر خودسرانه نام خیابان استاد شجریان، به خیابان شهید فخری‌زاده بسیار فراتر از بحث آسیب به اموال عمومی است. اساساً حاکمیت قانون بر رفتار اجتماعی در کشور به شدت در حال شکاف، شکست و گسست است.

این حقوقدان افزود: ما موارد این چنینی بسیار زیادی را شاهد هستیم به عنوان مثال توهین‌های متعدد به اشخاص سیاسی را می‌بینیم که هیچ تنبیهی در انتظار توهین‌کنندگان نیست حتی در حوزه قانونگذاری نیز قوانینی وضع می‌شود که کاملاً مغایر قانون اساسی است اما مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه بی‌قانونی و نقض قانون به یک رویه در کشور تبدیل شده است، گفت: این بی‌قانونی‌ها توسط جریان‌های پنهانی مورد حمایت قرار می‌گیرد که پاسخگوی هیچ نهادی نیستند و هیچ‌گونه تنبیهی نیز در انتظار این افراد نیست.

نوروزی ادامه داد: این موضوع نشان‌دهنده این است که ما در شرایط بسیار خطرناکی به سر می‌بریم که نظم حقوقی و قانونی در کشور دچار گسست و شکاف‌های عمیقی است. چنین شرایطی برای حیات اجتماعی بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه دستگاه تضمین کننده اجرای قانون است، گفت: قوه قضاییه باید هر کجا که عمل مجرمانه‌ای را مشاهده کرد، تعقیب بدون تبعیض انجام دهد. دستگاه قضایی، دستگاه تضمین‌کننده اجرای قوانین است و باید در هر مورد که احتمال مجرمانه بودن رفتارها وجود داشته باشد، تحقیق، تعقیب و محاکمه صورت بگیرد.

این حقوقدان با تاکید براینکه هرچه رفتارهای غیرقانونی بدون تنبیه بماند، رواج رفتار غیرقانونی افزایش می‌یابد، اظهار کرد: زمانی که رفتار غیرقانونی به الگوی رفتاری تبدیل می‌شود در چنین شرایطی امنیت اجتماعی و نظم حقوقی بسیار شکننده شده و به مخاطره می‌افتد. 

وی در پایان تأکید کرد: اگر قانون‌شکنی بدون تنبیه بماند، قانون‌شکنی به یک رویه تبدیل می‌شود کما اینکه شاهد هستیم این اتفاق در حال رخ دادن است به خصوص توسط جریان‌هایی که همواره در مصونیت کامل به سر برده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.