​دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به قطعنامه روز گذشته پارلمان اروپا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران گفت: اگر سازوکار تحریم ناقضان حقوق مردم ایران اجرایی شود، برخی دولت‌های اروپایی از رسمیت می‌افتند.

به گزارش جماران؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، دبیر ستاد حقوق بشر در پاسخ به گستاخی اروپایی‌ها گفت: اگر سازوکار تحریم ناقضان حقوق مردم ایران اجرایی شود، برخی دولت‌های اروپایی از رسمیت می‌افتند.

علی باقری کنی، دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با برنامه "جمعه با سیاست" رادیو ایران، عصر امروز (جمعه) با اشاره به قطعنامه روز گذشته پارلمان اروپا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، اظهار داشت: «کسانی که از دسترسی کودکان معصوم به دارو جلوگیری می‌کنند، صلاحیت سخن گفتن درباره حقوق حیوانات را هم ندارند».

باقری کنی با اشاره به تلاش هدفمند کشور‌های اروپایی برای عدم دسترسی کودکان بیمار ایرانی به دارو، گفت: «اکنون اروپایی‌ها در جایگاه اتهام قتل ده‌ها کودک بیمار ایرانی قرار دارند، لذا صلاحیت نشستن در جایگاه مدعی حقوق بشر را ندارند».

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به درخواست این قطعنامه برای اجرای سازوکار تحریم علیه ناقضان حقوق بشر مردم ایران، تصریح کرد: «اگر سازوکار تحریم علیه ناقضان حقوق مردم ایران در کشور‌های اروپایی اجرا شود، برخی دولت‌ها در اروپا از رسمیت می‌افتند، چراکه بسیاری از مقام‌های اروپایی با اعمال تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه علیه ملت ایران، نقش مؤثری در نقض حقوق مردم ایران از جمله "حق حیات"، "حق سلامت"، "حق آموزش"، "حق اشتغال" و "حق بر توسعه" داشته و دارند».

باقری کنی ضمن انتقاد از گستاخی پارلمان اروپا در حمایت از چند مجرم به دلیل داشتن گذرنامه کشور‌های اروپایی و درخواست ان‌ها از دستگاه قضایی ایران برای زیر پا گذاشتن عدالت فقط به‌خاطر برخورداری مجرم از تابعیت یک کشور اروپایی، تصریح کرد: «اروپایی‌ها وقاحت و گستاخی را به آنجا رسانده‌اند که به یک مجرم که علاوه بر جاسوسی، نقش مؤثری در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران داشته و در حالی که در زندان به سر می‌برد، تابعیت سوئدی می‌دهند».

معاون بین‌الملل رئیس قوه قضائیه افزود: «اروپایی‌ها بدانند که یکی از دلایل وقوع انقلاب اسلامی، پذیرش کاپیتولاسیون توسط مزدور آن‌ها در ایران بود، لذا اگر تصور کرده‌اند که با پوشش "دوتابعیتی" می‌توانند برای دارندگان گذرنامه اروپایی، باج خواهی کنند، بدانند دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد کوچکترین خدشه‌ای به آرمان بزرگ ملت ایران که نفی سلطه بیگانگان بوده‌است، وارد شود».

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به درخواست پارلمان اروپا از ایران برای پذیرش گزارشگر ویژه، تصریح کرد: «برای مشاهده نقض حقوق بشر، لزومی به سفر به ایران نیست، کافی است در راهرو‌های پارلمان اروپا تردد کنید تا تروریست‌هایی را که دستشان به خون ۱۷ هزار شهروند بیگناه ایرانی آلوده است، ببینید».

باقری کنی خطاب به نمایندگان پارلمان اروپا تأکید کرد: «سازندگان و فروشندگان سلاح‌های کشتار جمعی شیمیایی به صدام دیکتاتور که موجب قتل هزاران جوان برومند ایرانی شد، هنوز در کنار شما و از اروپا در حال جنایت علیه ملت ایران هستند، لطفا کمی به اطراف خود نگاه کنید تا ناقضان واقعی حقوق مردم ایران را به راحتی ببینید».

وی خطاب به برخی از نمایندگان پارلمان اروپا افزود: «ملت ایران هنوز پاسخ این سؤوال را پیدا نکرده‌است که به چه دلیل شما بدون هیچ تشویشی با جلادان تروریست نشست و برخاست می‌کنید؟ آیا حاضرید درباره نوع و نحوه رابطه خود با تروریست‌های آدمکش شفاف‌سازی کنید؟ آیا آمادگی دارید تا تبادلات مالی و بانکی خود را در اختیار یک گروه تحقیق مستقل قرار دهید؟»

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فعالیت آزادانه گرو‌های تروریستی در سطح کشور‌های اروپایی به ویژه پارلمان اروپا، خطاب به نمایندگان این پارلمان گفت: «ما می‌دانیم که شما نه آن قدر آزاد هستید و نه آن قدر اختیار دارید که جلوی فعالیت تروریست‌های قاتل مردم ایران را در اروپا بگیرد، ولی اگر ذره‌ای صداقت و آزادگی در وجودتان باقی مانده است، لطفأ با صدور قطعنامه‌ای فقط "سازوکار اینستکس" را برای تبادلات مالی و بانکی تروریست‌های مقیم اروپا اجباری کنید»!

وی با بیان این که غربی‌ها که از فروش دارو به کودکان بیمار خودداری می‌کنند و بیرحمانه کودکان معصوم را به قتل می‌رسانند، با چه رویی برای اجرای عدالت درباره یک مجرم اشک تمساح می‌ریزند، تصریح کرد: «"فریبکاری مدرن" آن است که با همه ابزار‌ها از دسترسی بیماران به دارو جلوگیری کنی و در عین حال برای اجرای حکم یک مجرم اشک تمساح بریزی»!

باقری کنی با اشاره به این که مالکیت معنوی "وحشی‌گری مدرن" که در تحریم داروی بیماران متبلور است، انحصاراً در اختیار غربی‌ها است! اظهار داشت: «اروپایی‌ها با گروگانگیری حیات و سلامت یک ملت، با هدف تحمیل خواسته‌های نامشروع خود، رکورد جدیدی در "وحشی‌گری مدرن" رقم زدند».

دبیر ستاد حقوق بشر با ذکر اسامی آوا آریافر، یگانه حیدری، معصومه اینانلو، خدیجه رحمانی، محمد طا‌ها علیزاده، سینا قره قاتلویی، انس آذری، سپهر حسن‌پور، سلما بارحم، زینب عبدالملکی، امیر محمد صالحوند، آرمین الهیاری، مهدی حسن‌پور، رضا فرهنگ وشمسی، از نمایندگان پارلمان اروپا پرسید: «آیا این افراد را می‌شناسید؟ پاسخ قطعاً منفی است، چراکه این افراد نه تروریست هستند و نه جاسوس و نه مزدور غرب در ایران، بلکه این‌ها کودکان معصومی هستند که فقط به جرم ایرانی بودن از دسترسی به دارو محروم شدند و توسط سازوکار "تروریسم دارویی" اروپا به قتل رسیدند».

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.