عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: قانون خاصی برای برگزاری انتخابت به شیوه پستی وجود ندارد و البته چنین اتفاقی هم نخواهد افتاد.

به گزارش جماران، خانه ملت نوشت: علیرضا سلیمی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد با توجه به شرایط کرونایی موجود در کشور، انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به صورت پستی برگزار شود؟

اظهار کرد: قانونی در زمینه برگزاری انتخابات به صورت پستی وجود ندارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید ساز و کارهای این انتخابات از سوی وزارت کشور فراهم و مورد تایید شورای نگهبان هم رسیده باشد.

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چنین موضوعی در حد یک ایده بوده چرا که هیچ قانونی در این زمینه وجود ندارد و البته به صورت جدی هم مطرح نشده است، اما اگر زیرساخت‌ها برای برگزاری اینگونه انتخابات مهیا شدند و چنین قانونی هم در این خصوص وضع شده باشد، انتخابات را با این شیوه می‌توان برگزار کرد.

وی اظهار کرد: وزارت کشور و شورای نگهبان باید برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی به تفاهم برسند و البته طراحی چنین سیستمی نیز باید به گونه‌ای باشد که هیچ شک و شبهه‌ای در آن ایجاد نشود، ضمن اینکه تاکنون اطمینان لازم در این خصوص ایجاد نشده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1487123
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.