طبق توضیحات سخنگوی دولت، بر اساس عرف و روال اداری و ساز و کارهای مکاتبات، با احتساب روزهای تعطیل پنج‌شنبه و جمعه، رئیس جمهور تا آخر وقت چهارشنبه، فرصت ابلاغ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها داشت و رئیس مجلس عجله کرد و این قانون را خودش ابلاغ کرد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی دولت گفت: امروز در حاشیه جلسه دولت، بحث ابلاغ فوری مصوبه اخیر مجلس درباره قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مطرح شد.

علی ربیعی افزود: مسئولان حقوقی و اداری در دولت معتقد بودند با توجه به ساز و کارهای نظام اداری، دریافت نامه مجلس، عملا از روز شنبه محسوب می‌شود. بر اساس عرف و روال اداری و ساز و کارهای مکاتبات، با احتساب روزهای تعطیل پنج‌شنبه و جمعه، رئیس جمهور تا آخر وقت چهارشنبه، فرصت ابلاغ داشت.

بر همین اساس روز شنبه شانزدهم آذرماه، معاونت امور مجلس رئیس‌جمهور مطابق رویه گذشته، فرم ابلاغ قانون را برای دفتر رئیس جمهور ارسال کرده است.‌

به گفته ربیعی، «این قانون متاسفانه با عجله روز سه‌شنبه توسط رئیس محترم مجلس ابلاغ شده است».

سخنگوی دولت تصریح کرد: فارغ از موضوع فوق‌الذکر، در میان اتفاقات و تحولات سریع در جهان که باید فرصت‌های خود را در آن جستجو کنیم و با نگاهی به وضعیت زندگی مردم، فشار و سختی تحریم، به نظر می‌رسد ما نیازمند طمانینه بیشتر و رفتار هم‌افزا و در کنار هم بودن و دادن پیام انسجام به خارج و آرامش و امید به آینده بهتر در داخل کشور هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.