محسن رضایی گفت: «در ترور شهید فخری زاده از سلاحی استفاده شده که به «ناتو» تعلق دارد».

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا،دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نحوه به شهادت رسیدن شهید محسن فخری‌زاده گفت: سلاح استفاده شده در ترور شهید فخر زاده مورد استفاده سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

محسن رضایی روز چهارشنبه در نشست خبری در ساختمان مرکزی مجمع تشخیص مصلحت نظام، رحلت آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفت و افزود: آیت الله یزدی در انقلاب و دفاع مقدس و بعد از آن نقش موثری در حمایت از نهضت امام (ره) و مقام معظم رهبری داشت.

رضایی درباره گزارش سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح درباره امنیت کشور و به‌ویژه شهادت دانشمند هسته‌ای کشورمان شهید محسن فخری زاده در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: سرلشکر باقری درباره شهادت شهید فخری زاده گفت که سرویس‌های اطلاعاتی و تروریستی در ۱۰ سال اخیر بارها به دنبال ترور این شهید بودند اما موفق نمی‌شدند اما در اقدام اخیر با استفاده از فناوری‌های جدید و تیربار هوشمند لیزری که با ماهواره کار می‌کرد و همچنین اطلاعات دقیقی که از مسیر حرکت و انحراف از جاده اصلی تهران به سمت آبسرد صورت گرفت، دست به این اقدام زدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شلیک با تیربار صدا خفه کن انجام شد و  وقتی تیرها شلیک می‌شد هم محافظان و هم خود شهید و خانواده شهید صدای گلوله را نمی‌شنیدند بنابراین توانستند او را به شهادت برساند.

رضایی خاطرنشان کرد: تلاش‌هایی که برای یافتن عاملان  صورت‌ گرفته است. سرلشکر باقری توضیح دادند پیشرفت های خوبی را به او گزارش داده‌اند و بنابر اعلام سرلشکر باقری سلاح استفاده در ترور شهید فخری زاده مورد استفاده ارتش ناتو است.

رضایی، وضعیت تامین اجتماعی و بررسی مسائل بازنشستگان را از دیگر مسائل مطرح شده در جلسه امروز مجمع عنوان کرد و گفت: قانون و سیاست‌های خوبی در تامین اجتماعی پیش بینی شده که اگر این سیاست‌ها و قوانین اجرایی شود بخش اعظمی از مشکلات مردم حل می‌شود، ما باید ماشین تولید فقر و معلولیت را متوقف کنیم مانند اقداماتی که در حوزه غربال‌گری ژنتیک که امسال انجام شد و از معلولیت تعداد ۳۰ هزار نوزادان جلوگیری کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از همه کارشناسان و استادان دانشگاه می‌خواهیم که نظرات خود را در سیاست‌های کلی تامین اجتماعی، کاهش فقر و افزایش دفاع ارائه کنند تا در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد برسی قرار گرفته تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم.

وی درباره اقدامات این مجمع برای اجرایی شدن مصوبات،  گفت: در دور جدید دو تغییر مهم در سیاست گذاری ایجاد شده که یکی از آن تشکیل شورای عالی سیاست گذاری است از سوی دیگر بنابر فرمان مقام معظم رهبری بعد از تصویت طرحی در مجمع دولت و مجلس ظرف ۶ ماه باید زمینه‌های اجرایی شدن آن را فراهم کنند.

رضایی در پاسخ به سوالی درباره درخواست دولت برای بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع تشخیص نظام افزود: این مسئله بستگی به مجلس شورای اسلامی دارد چون مجلس این لوایح را فرستاده است منتها دولت آقای روحانی نیز از رهبر انقلاب تقاضا کردند که مجمع به بررسی خود بر روی این لوایح ادامه بدهد. بنابراین بحث‌ها در این رابطه در دولت ادامه دارد و مجمع منتظر پاسخ سوالات و ابهامات خود از سوی دولت است.  

دبیر مجمع تشخیص مصلحت همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال کاندیداتوری اش در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: تا ۱۴۰۰ زمان زیادی است و وقت برای اظهار نظر در این رابطه زیاد است.  

وی همچنین در واکنش به اینکه پس شما کاندیداتوری را رد نمی‌کنید، تاکیدکرد: ذهن خوانی نکنید.  

رضایی در پاسخ به این سوال که با توجه به اختلاف نظر دولت و مجلس در ارتباط با دو طرح معیشتی و هسته ‌ای آیا هیئت عالی نظارت مجمع نظر مشورتی به مجلس در ارتباط با این دو طرح نداشته است، یادآورشد: با توجه به اینکه هیچ یک از دو طرح مغایرتی با سیاست های کلی نداشته و شورای نگهبان نیز هر دو طرح را تایید کرده، بنابراین بحثی بین مجلس و دولت وجود دارد و مجمع ورودی به این بحث نمی‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.