ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: بازرسان آژانس بعضاً جاسوسان غرب هستند که در پوشش نماینده آژانس بین‌الملل انرژی اتمی، اطلاعات محرمانه ایران را در اختیار سازمان‌های اطلاعاتی دشمن قرار می‌دهند.

به گزارش جماران؛ به نقل از خانه ملت، مجتبی ذوالنوری در واکنش به افشای گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران، گفت: مجلس با تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم، چشم اسفندیار آنها را کورکرد و به نوعی دست دشمن برای اقدامات جاسوسانه را بست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بازرسان آژانس بعضاً جاسوسان غرب هستند که در پوشش نماینده آژانس بین‌الملل انرژی اتمی، اطلاعات محرمانه ایران را در اختیار سازمان‌های اطلاعاتی دشمن قرار می‌دهند یا در مقاطعی شاهد بودیم اطلاعات ما برخلاف قوانین بین‌المللی رسانه‌ای می‌شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر آژانس در جریان بازرسی‌های خود از تاسیسات هسته‌ای، اطلاعاتی به دست می‌آورد قرار نیست آنها را عمومی کند بلکه این نهاد بین المللی باید امانت دار باشد.

ذوالنوری با انتقاد از روش تعامل با آژانس گفت: مادامی که دیپلماسی وادادگی و خواهش و التماس در جریان باشد آژانس نیز این رفتارهای خود را ادامه می‌دهد، وقتی دیپلماسی بر اساس قانون و اقتدار باشد و از حقوق ملت پاسداری شود کسی به خود اجازه نمی دهد نقض عهد کند، اما وقتی که در مقابل اقدامات خلاف عرف بین المللی آنها تنها به یک تذکر سیاسی اکتفا کنیم دلیلی وجود ندارد که آنها حساب ببرند، بلکه باید با اقدام متقابل قانونی مواجه شوند و تا زمانی که از اقدام خود ابراز پشمانی نکنند، نباید حق حضور در ایران را داشته باشند، در این صورت دیگر شاهد چنین تجربه‌هایی نخواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1485961
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.