نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین خاطرنشان کرد: آمریکا به اجرای مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت باز می گردد و تحریم ها را لغو می کند و تهران اجرای کامل برجام را از سر می گیرد.

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: «میخاییل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت، بدون مذاکره‌ جدید، می‌توان «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) را به حالت قبل و شرکت مجدد آمریکا در آن بازگرداند.

 اولیانوف روز شنبه در صفحه فیس بوکی خود نوشت: دیپلمات ها و تحلیلگران در مورد سیر اوضاع پیرامون ایران در سال ۲۰۲۱ گمانه زنی می کنند.

وی افزود: اظهارات مقام‌های ایرانی در این مورد قابل توجه است که تصریح می کنند امکان بازگشت خودکار و بدون هرگونه مذاکره وضعیت (پیرامون برجام) را به شرایطی که در دوره اوباما قرار داشت، ممکن می دانند.

 نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین خاطرنشان کرد: به این ترتیب آمریکا به اجرای مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت باز می گردد و تحریم ها را لغو می کند و تهران اجرای کامل برجام را از سر می گیرد.

وی ادامه داد: پس از آن می توان در مورد جوانب دیگر از جمله شرایط برای بازگشت واشنگتن به اجرای معامله هسته ای مذاکره کرد.  

اولیانوف با بیان اینکه این چنین حالتی امکانپذیر است، نوشت: اما حالت های دیگر نیز (درباره وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران)  امکانپذیر است.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.