پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

سردار محمدرضا یزدی خبر داد:

حضور لشکر سایبری سپاه در فضای مجازی

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) گفت: لشکر سایبری سپاه تهران متشکل از ۱۴۴ گردان سایبری در فضای مجازی اقدام به انجام کارهای آموزشی از جمله در حوزه کرونا، مهارت افزایی و بصیرت افزایی و رفع ابهام آفرینی ها و دروغ‌گویی‌های معاندین در این فضا کرده اند.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ صبح سه‌شنبه در نشستی خبری به ارائه توضیحاتی درباره برنامه های این مجموعه به مناسبت هفته بسیج پرداخت و خدمت رسانی به عموم مردم ،بویژه اقشار محروم و نیازمندان، افرادی که در این ایام با مشکلاتی بهداشتی و درمانی مواجه شدند و همچنین افرادی که اعضای خانواده خود را در ایام کرونا از دست داده اند را از برنامه های مجموعه متبوع خود برشمرد . 

وی افزود: امید آفرینی در جامعه به‌ویژه بویژه میان جوانان، تلاش برای افزایش رونق تولید و گسترش اقتصاد مقاومتی و هم افزایی و بسیج امکانات و ظرفیتها برای مقابله تمام عیار در کنار سایر دستگاه‌ها به ویژه ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران از اهداف محوری اقدامات سپاه تهران است.

وی برپایی ۱۱۰ میز ارائه خدمات شامل خدمات مشاوره‌ای و درمانی  در ۱۱۰ مسجد، برپایی ۴۰ میز خدمت توسط بسیج اقشار، ارائه خدمات صلواتی و تخفیف ویژه توسط اصناف بسیجی، برگزاری مسابقات و جشنواره های فرهنگی و ورزشی، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی و اجرای پویش سلیمانی ها که طی آن هر پایگاه بسیج یک خدمت را در محدوده خود ارائه خواهند کرد را از جمله برنامه‌های سپاه تهران در هفته بسیج عنوان کرد.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ خاطر نشان کرد:  از ماه رمضان تاکنون ۳ مرحله رزمایش کمک مومنانه بطور وسیع اجرا شده است و مرحله چهارم در هفته بسیج در سطح شهر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات محوری انجام شده در سپاه تهران در حوزه اطلاعات و امنیت تصریح کرد: کشف انبارهای احتکار لاستیک و کشف هشتاد هزار لاستیک احتکار شده و همچنین ۲۰۲ دستگاه تویوتا هایلوکس، کشف احتکار ۱۶۰۰ عدد عینک محافظ چشمی، کشف انبارهای احتکار۲ میلیون و سیصد هزار دستکش پزشکی، کشف منابع معتنابهی الکل‌ بهداشتی، کشف انبارهای احتکار ۸۶ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده و کشف انبارهای احتکار مقادیر زیادی محلول‌های ضد عفونی کننده دست، لباس محافظ(گان)، اسپری ضدعفونی کننده و تب سنج و اکسی متر از جمله اقدامات امنیتی و اطلاعاتی سپاه تهران در ایام شیوع بیماری کرونا است.

فرمانده سپاه تهران در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه های این نهاد در حوزه سازندگی و محرومیت زدایی پرداخت و گفت: تولید و توزیع ۴۰ میلیون ماسک از ابتدای کرونا، تهیه و توزیع یک میلیون بسته معیشتی و برنامه ریزی تهیه و توزیع یک میلیون بسته معیشتی تا پایان سال جاری به ارزش حدود ۵۰۰ هزار تومان، توزیع صد هزار بسته نوشت افزار، تحت پوشش قرار دادن ۵۰۰ هزار نفر از اقشار نیازمند، اجرا و تکمیل ۵۰۰ پروژه عمرانی در تهران و ۵۰۰ پروژه عمرانی در سایر استانها که تامین سه منبع ۳۲۰ هزار لیتری آب در روستاهای غیزانیه از جمله این پروژه ها محسوب می‌شود، اجرای ۳۰۰ کارگاه توانمند سازی اقتصاد مقاومتی در تهران، ایجاد ۷۰۰ صندوق کارآفرینی و اشتغال آفرینی با کمک مردم و خیرین، ارائه خدمات فنی و حرفه ای به ۳ هزار نفر و بهره‌مند کردن ۳۰۰ نفر از خدمات خوداشتغالی، تامین ۱۱۰ تبلت با کمک خیرین و در اختیار گذاشتن آنها به دانش آموزان نیازمند، تحویل ۱۷۰۰ بسته جهیزیه شامل ۱۵ قلم اساسی و برنامه ریزی برای تامین و توزیع هزار بسته تهیه تا پایان سالاز جمله اقدامات انجام شده در سپاه تهران بزرگ در حوزه سازندگی و محرومیت زدایی است.

سردار یزدی همچنین به فعالیت های اجتماعی سپاه تهران اشاره و خاطر نشان کرد: در مرکز شهید زیادیان ۱۵۰۰ معتاد را درمان و اخیرا نیز مرکزی برای درمان بانوان معتاد متجاهر را افتتاح کردیم. این مرکز آمادگی پذیرش ۱۵۰ نفر را دارد. مرکز دیگری را نیز در غرب تهران در دست آماده سازی داریم که با افتتاح آن هیچ زن معتاد متجاهری را که در تهران بی سرپناه باشد، نخواهیم داشت. در این زمینه همچنین پنج مرکز امر به معروف و نهی از منکر در تمام سطوح و موضوعات راه اندازی خواهد شد و هدف آن فقط حجاب نخواهد بود. ما ۲۵۰ گروه تذکر لسانی در حوزه بهداشت و درمان برای استفاده از ماسک و۲۰ تیم امر به معروف برای مقابله با گران فروشی ایجاد کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز ۴۴ پایگاه علمی سپاه تهران در تهران فعالیت می‌کند، اظهار کرد: هر کدام از این پایگاه‌های علمی توانایی اجرای پروژه های علمی را دارند که در برخی از این پایگاه های علمی نوآوری هایی صورت گرفته که به ثبت رسیده است. همچنین هشت مرکز رشد و فناوری علمی ایجاد کرده ایم که هفتاد واحد فناوری در آنها مستقر هستند.

فرمانده سپاه تهران گفت: یک کلینیک عارضه یابی و رفع موانع تولید صنایع در مجموعه بسیج کارخانجات ما ایجاد شده است. راه اندازی اتوبوس علمی اتو دانش که شامل آزمایشگاهی است که در مناطق محروم حضور پیدا می کند و می تواند به دانش آموزان این مناطق خدمت رسانی کند. برخی بسیجیان ما محصولات دانش بنیانی را تولید کردند که توان صادرات دارد و این کار آغاز شده است. همچنین به دنبال ایجاد یک پارک علم و فناوری هستیم که کارهای انجام شده است که امیدواریم تا پایان سال این پارک نیز راه اندازی شود.

سردار یزدی در ادامه گفت: در راستای ارائه خدمات به کادر درمان از هفته گذشته با کمک بسیج ادارات ده خدمت مختلف از جمله خدماتی نظیر ثبت احوال، کارت سوخت و ارائه انشعابات آب، برق، کار و تلفن به پزشکان و پرستاران به پزشکان و پرستاران خدمات ارائه می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات سپاه تهران در حوزه تامین امنیت طی دو هفته آتی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال ۹۹ در ارتباط با ایجاد امنیت در سطح شهر همکاری‌هایی داشته ایم؛ در هفته های آتی نیز که با دو هفته تعطیلی مواجه هستیم با دوستان نیروی انتظامی همکاری‌هایی خواهیم داشت.

فر مانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در پاسخ به پرسش دیگری درباره فعالیت های این مجموعه در فضای مجازی به ویژه در ایام کرونا اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در جلسات مختلف گسترش دولت الکترونیک را دنبال کردیم؛ در عین حال لشکر سایبری سپاه تهران متشکل از ۱۴۴ گردان سایبری در فضای مجازی اقدام به انجام کارهای آموزشی از جمله در حوزه کرونا، مهارت افزایی و بصیرت افزایی و رفع ابهام آفرینی ها و دروغ‌گویی‌های معاندین در این فضا کرده اند. همواره تلاش می‌کنیم با حضور در فضای مجازی کاری کنیم تا با کسانی که می‌خواهند جوانان ما را فریب دهند، مقابله کنیم و با ارائه آموزشهای لازم جوانان را در برابر دروغ آفرینی‌های و تردید آفرینی‌ها به نوعی واکسینه کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.