یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: معتقدم در حال حاضر باتوجه به خروج آمریکا از برجام و تشدید شدن تحریم که منجر به مشکلاتی شده است ما ابتدا باید در داخل کشور به یک همفکری و تعامل برسیم و اولویتهای کشور و منافع ملی خودمان را مشخص کنیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، یک نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برجام یک تفاهم‌نامه بین‌المللی بود و مشکلاتی برای خودش داشت اما به دلیل این که آن تفاهم و انسجامی که باید را بین خودمان نداشتیم، نتیجه‌اش آن اتفاقی که مد نظرمان بود نشد و آن‌گونه باید از آن بهره نبردیم.

محمد باقری بنایی درباره این‌که مجلس یازدهم انتقاداتی را در بحث برجام مطرح می‌کند، آیا نمایندگان طرحی را برای جایگزینی این توافق نامه بین المللی دارند تا مشکلات معیشتی مردم که در سایه تحریم‌ها چندین برابر شده است دارند، برداشته شود، گفت: امروز در مورد معیشت مردم، مسائل سیاسی و اجتماعی بحث‌های مهمی در کشور مطرح می‌شود، که لازمه به ثمر رسیدن‌شان انسجام و وحدت درونی نیروهای انقلاب و سیاسیون است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که راه برون رفت از مشکلات اقتصادی وحدت و انسجام است، بیان کرد: حل هرگونه تفاهم نامه کاری در کشور بدون وحدت و انسجام بین نیروهای انقلاب اثر‌گذار نیست و تاثیرات خودش را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در خصوص برجام باید گفت که شاید این توافقنامه که یک تفاهم‌نامه بین‌المللی بود و مشکلاتی برای خودش داشت اما به دلیل این که آن تفاهم و انسجامی که باید بین خودمان را نداشتیم، نتیجه‌اش آن اتفاقی که مدنظرمان بود نشد و آن‌گونه باید از آن بهره نبردیم.

نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معتقدم در حال حاضر باتوجه به خروج آمریکا از برجام و تشدید شدن تحریم که منجر به مشکلاتی شده است ما ابتدا باید در داخل کشور به یک همفکری و تعامل برسیم و اولویتهای کشور و منافع ملی خودمان را مشخص کنیم و برای حفظ این منافع ملی و اولویت‌ها تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان برنامه‌هایی را ارائه دهند که قابلیت عملیاتی شدن داشته باشد.

وی ادامه داد: مجلس در بحث‌های کمک معیشتی اقداماتی را انجام داده است به طور مثال در یک اقدام قرار است بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان، ( به هر نفر۱۳۰ هزار تومان) داده شود، اما به نظر می‌رسد این اقدامات مسکن است و ما باید کارهای اساسی‌تری انجام دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای یافتن راه حل اساسی برای مسائل و مشکلات باید بین نخبگان جامعه تعامل و گفت‌وگو صورت گیرد تا بتوانند راه‌کارهایی را برای حل مشکلات پیدا کنند. 

وی با بیان این که برای حل مشکلات کشور باید همه نیروهای سیاسی در گروه‌های مختلف کمک کنند، و اگر کمک هم نکردند کارشکنی نکنند، اظهار داشت: وضعیت در حال حاضر  در کشور ما این‌گونه است که اصولگرا می‌آید اصلاح‌طلب را تخطئه می‌کند و به جای هم‌افزایی همدیگر را تخریب می‌کنند که همین امر مشکلات عدیدهای ایجاد می‌کند.

نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می‌رسد باید برای حل مشکلات و مسائل کشور، مابین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و بحث‌هایی که در این دو گروه است به یک تفاهم برسند و منافع را ملی را در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: مشاهده می‌کنیم وقتی دولت اصولگرا می‌آید اصلاح‌طلبان شروع به تخطئه می‌کنند و یا برعکس؛ به جد این کارها و دشمن‌تراشی‌ها نباید صورت گیرد.

باقری‌بنایی خاطرنشان کرد: امروز به اینجا رسیده‌ایم که دیگر هرکاری که دولت انجام می‌دهد قشری از افراد در جامعه هستند که عکس‌العمل نشان می‌دهند و حتی کارهای مثبت این دولت و دولت‌های گذشته را زیر سوال می‌برند.

وی ادامه داد: حتی هنگامی که یک دولت می‌رود و دولت بعدی سرکار می‌آید، یک گروه دیگر شروع به انجام این کارها می‌کنند و ادبیاتی را مانند اینکه این دولت کار بلد نیست و کار کارشناسی نمی‌داند مطرح می‌کنند. باید تذکر داد این چیزها به جای هم‌افزایی در جامعه موجب فرسایش و مشکلات عدیده دیگری در معیشت مردم می‌شود.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که در رابطه با طرح گفت‌وگو در میان نخبگان نمایندگان مجلس دهم گفت‌وگوی ملی را مطرح کردند، آیا نمایندگان مجلس یازدهم چنین طرحی دارند یا خیر ، اظهار داشت: اطلاع از طرح خاصی ندارم، اصولا گفت‌وگو خوب است چرا که امروز در کشور جای خالی‌اش به شدت احساس می‌شود.

وی ادامه داد: چه اشکالی دارد وقتی جایی خانه ورزش ساخته می‌شود خانه گفت‌وگو هم در شهرها بنا شود و نخبگان جامعه چه اصولگرا، چه اصلاح طلب و چه مستقل حرف بزنند چرا که گفت‌وگو لازمه رسیدن به یک راه حل برای حل مشکلات است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.