مراسم عروسی کرونایی در روستایی در شهرستان نی‌ریز با حضور یکی از خوانندگان ، بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله اجتماعی، برگزارکننده را راهی زندان کرد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، انتشار نماهنگی  در فضای مجازی که نشان می‌دهد در روستای ریزآب شهرستان نی‌ریز مراسم عروسی در حال برگزاری است، به نگرانی‌ها درباره شدت شیوع بیماری در این شهرستان دامن زده است.

در همین راستا فرماندار نی‌ریز روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن تایید برگزاری چنین مراسمی عنوان کرد: این مراسم خصوصی بوده و از آنجا که سالن‌ها و اماکن تجمع مردم تعطیل است، در خانه برگزار شده است.

مراد هدایت ابراز داشت: از فرد برگزارکننده این مراسم توضیح خواسته شده بود و پیش از اجرای برنامه تعهد داده بود؛ اما متاسفانه این فرد مراسم را بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی برپا کرد، همزمان با برگزاری نیز مراسم تعطیل و فرد خاطی با دستور مقامات قضایی بازداشت شد.

فرماندار نی‌ریز حضور یکی از خوانندگان قدیمی کشور را در این برنامه را تایید کرد و گفت: این فرد حدود ربع ساعت به اجرای مراسم پرداخته بود که نیروی انتظامی وارد عمل شد و برنامه را لغو کرد.

او ادامه داد: در روستاها مدیریت تجمعات و برنامه عروسی بسیار دشوار است، زیرا مانند تالار نیست که تعداد محدودی به مراسم دعوت شوند و همه مردم روستا با برگزاری یک عروسی در محل حاضر می‌شوند.

 

نی ریز در وضعیت هشدار 

هدایت درباره وضعیت شیوع کرونا در شهرستان نی‌ریز بیان کرد: نی‌ریز در وضعیت هشدار قرار دارد و مسوولان در تلاش هستند از بحرانی‌شدن وضعیت جلوگیری کنند، از مردم نیز تقاضا می‌کنیم همکاری کنند و برگزاری مراسم‌های خود را به تعویق بیندازند.  

فرماندار نی‌ریز با بیان اینکه مدیریت کرونا نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، ابراز کرد: گرچه با قوه قهریه دربرابر برگزاری مراسم واکنش نشان می‌دهیم، مردم باید بدانند که فاجعه‌ای در حال رخ دادن است و اگر رعایت نکنیم جان خود و عزیزانمان را به خطر می‌اندازیم.

وی از مردم درخواست کرد مسافرت‌ها، دورهمی‌های خانوادگی و مراسم عزا و عروسی را تعطیل کنند و گفت: بهترین واکسن برای کرونا استفاده از ماسک است در غیر این صورت دچار بحران خواهیم شد و در فصلی که انفولانزا و سرماخوردگی نیز شایع است، بزرگترین آسیب در کمین مردم و جان آن‌ها و نیز تهدید کننده بهداشت عمومی هستند.

با توجه به شیوع بیماری کرونا در فارس و اشغال تخت های بیمارستانی، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد که در پی ادامه شیوع ویروس کرونا و با هدف پیشگیری از فراگیری بیشتر این بیماری، استاندار فارس دستور تشدید محدودیت‌های کرونایی را صادر کرده است.

عبدالرضا قاسم‌پور زمان اجرای این محدودیت‌ها را از شنبه ۱۰ آبانماه بیان کرد و افزود: با این وضعیت خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی و مترو در کلانشهر شیراز به مدت یک هفته متوقف می‌شود، کارکنان ادارات دورکار شده‌اند و برای حضور در محل کار تمهیداتی اندیشیده شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمعه اعلام کرد: با فوت ۳۶۵ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۴ هزار و ۴۷۸ نفر رسید و ۳۱ استان همچنان در وضعیت قرمز، هشدار یا زرد کرونا هستند.

سیما سادات لاری ابراز داشت:  در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( نهم آبان ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۷۵۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۰۴ هزار و ۹۵۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۷۷ هزار و سه نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۱۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۸۹۲ هزار و ۷۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی درباره برگزاری مراسم عروسی با توجه به آغاز ماه  ماه ربیع الاول هشدار داد و ابراز کرد:این نگرانی وجود دارد که برگزاری جشن های عروسی به افزایش بیشتر این بیماری در جامعه دامن بزند. مطمئنا هیچ زوجی دوست ندارد که شروع زندگی آنها با ابتلای دوستان و اقوام به بیماری توام باشد، بنابراین با توجه به خطر جدی بیماری کووید۱۹ به جد از مردم می خواهیم از برگزاری مراسم عروسی در این ایام خودداری کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی جواد یساری

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.