حجت الاسلام و المسلمین عباسی آغوی گفت: اینترنت های شبانه ای که گاهی اپراتورها می دهند، بسیار مشکل زاست؛ این اپراتورها برای اینکه در یک تایمی که مشتری ندارند، اینترنت خود را بفروشند، اینترنت های شبانه را گذاشته اند؛ اما به این مسئله فکر نمی کنند که نوجوان ما با هزینه کم به این فضا مبتلا می شود.

به گزارش جماران؛ به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین عباسی آغوی گفت: هر فردی اگر بخواهد برای هر صفحه مستهجنی که آمریکا تولید کرده، پنج ثانیه وقت بگذارد، باید ۱۱۳ سال عمر کند تا تمام این صفحات را ببیند. آنان حجم گسترده ای از این فیلم ها و تصاویر را وارد این فضا می کنند.

گزیده صحبت های این کارشناس مسائل روانشناسی در پی می آید .

*هشت درصد فعالیت های تجاری آمریکا که بیش از ۱۸ میلیون دلار است به ترویج پورنوگرافی اختصاص دارد و قربانیان آن هم عمدتا نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله هستند که خیلی نکته عجیبی است.

*آمارهایی که به صورت رسمی از صفحات مستهجنی که در فضای مجازی است، وجود دارد، بیانگر این واقعیت است که ۶۰ درصد صفحات مستهجن مربوط به کشور آمریکاست و این کشور بیش از تمام کشورهایی مثل هلند، انگلیس، فرانسه و ... که صنعت پورنوگرافی دارند، در این صنعت کار کرده است؛ به این معنا که هر فردی اگر بخواهد برای هر صفحه مستهجنی که آمریکا تولید کرده، پنج ثانیه وقت بگذارد، باید ۱۱۳ سال عمر کند تا تمام این صفحات را ببیند. آنان  حجم گسترده ای از این فیلم ها و تصاویر را وارد این فضا می کنند.

*تا ده سال قبل، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر از مردم جهان، کاربر اینترنت بودند و قطعا امروز این آمار بسیار گسترده تر شده است و دسترسی به فضای اینترنت بیشتر شده و به همان اندازه صنعت پورنوگرافی که صنعتی ثروت زاست، بیشتر شده و همچنان این صنعت پابرجاست و افراد در حال کسب درآمد هستند.     

* کسی که زیر یک ساعت از فضای مجازی (ولو درست) استفاده کند، استفاده کم است؛ بین یک تا دو ساعت استفاده متوسط است و بالای دو ساعت در روز اعتیاد به فضای مجازی است.

*اگر اعتیاد به فضای مجازی، معمولی باشد که می شود اعتیاد به فضای مجازی و اگر اعتیاد به این فیلم ها باشد، می شود اعتیاد به هرزه نگاری.

*یکی از ویژگی های افراد مبتلا به هرزه نگاری این است که تا دیروقت بیدار هستند و این افراد به سراغ فضای هرزه نگاری می روند.

*اینترنت های شبانه ای که گاهی اپراتورها می دهند، بسیار مشکل زاست؛ این اپراتورها برای اینکه در یک تایمی که مشتری ندارند، اینترنت خود را بفروشند، اینترنت های شبانه را گذاشته اند؛ اما به این مسئله فکر نمی کنند که نوجوان ما با هزینه کم به این فضا مبتلا می شود.

*شخصی که مبتلا به این فضاست، نباید اینترنت شبانه بگیرد؛ باید به موقع بخواهد و خوراک نیز در او تأثیرگذار است. نباید غذای چرب بخورند و از  غذاهای با طبع گرم بکاهد و در کنار این کارها، حتما ورزش و تحرک منظم داشته باشد؛ چراکه وقتی انرژی در قالب ورزش تخلیه می شود، کمتر به سمت و سوی این مسائل خواهد رفت.

*تحقیقی نشان می دهد که ۶۰ درصد از کاربران اینترنت دنبال مسائل سکس هستند.

 

*باید به نوجوان کمک کنیم که هویت پیدا کند؛ البته نظارت هم همیشه نیاز است؛ نگوییم چون جوان ما نمازخوان است، پس منحرف نخواهد شد؛ حتما باید نظارت وجود داشته باشد؛ البته نظارت باید درست باشد.

 

*امروز هم سربازان دشمن برای فتح جوانان ما آمده اند و شبکه ملی اطلاعات باعث می شود که می توانیم این فضا را از جهت محتوا مدیریت کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.