فرماندار شهرستان ورامین گفت: معاون اول رئیس جمهور با دستور به وزرای آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اقدام لازم و اعلام نتیجه پیگیری را درخواست کرده است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، فرماندار شهرستان ورامین گفت: معاون اول رئیس جمهور به وزرای آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای رفع مشکلات موجود در ورامین دستور پیگیری صادر کرد.

حسین کاغذلو روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر ۲۵ شهریورماه امسال دکتر علیخانی معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی معاون اول رئیس جمهور به شهرستان ورامین، علاوه بر برگزاری جلسات تخصصی با جوانان، سازمان‌های مردم نهاد و روحانیون، از ظرفیت‌های شهرستان ورامین نیز بازدید شد.

وی اظهار کرد: در جریان این حضور از واحدهای شیشه‌گری، محله‌های حاشیه‌ای، مرکز درمان، مسجد جامع و هنرستان و مجموعه ورزشی آموزش و پرورش شهرستان نیز بازدید و مسائل و مشکلات شهرستان به اطلاع معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی معاون اول رئیس جمهور رسید.

وی گفت: در گزارش معاون هماهنگی فرهنگی معاون اول رئیس جمهور به دکتر جهانگیری، بر تسریع در تکمیل کلینیک ویژه بیمارستان شهید مفتح با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید شده است.

کاغذلو افزود: در ارتباط با مجتمع ورزشی شهید رجایی(آموزش و پرورش)، بر برنامه ریزی تکمیل بخش نیمه‌کاره و بازسازی بخش فعال از سوی وزارت آموزش و پرورش یا به صورت مشارکتی با رعایت سازوکارهای قانونی تأکید شده است.

وی تصریح کرد: در گزارش معاون هماهنگی فرهنگی معاون اول رئیس جمهور آمده که وزارت کشور در خصوص تحویل ساختمان فرهنگسرای ارشاد که از سوی پلیس راهور در حال بهره‌برداری است به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مسالبه اول همه فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان اقدام لازم را صورت دهد و با عنایت به اقدامات مثبت صورت گرفته در ارتباط با بهبود زیرساخت‌ها در برخی مناطق حاشیه‌نشین شهرستان با تدابیر این وزارتخانه، بودجه تخصیصی افزایش یابد.

فرماندار ورامین اظهار کرد: با توجه به لزوم تکمیل طرح‌های فرهنگی از جمله گالری نمایشگاهی و بلک‌باکس مجتمع فرهنگی و هنری ژولیده نیشابوی که بعضا از شروع آن ها بین یک تا دو دهه می‌گذرد، دستور تکمیل این پروژه‌ها به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد.

وی گفت: در نامه معاون هماهنگی امور فرهنگی معاون اول رئیس جمهور به دکتر جهانگیری، بر تأمین اعتیار ۱۰ میلیارد ریالی برای مرمت مسجد جامع تاریخی شهرستان، مساعدت در ثبت ورامین به عنوان شهر ملی شیشه که پرونده آن در دست رسیدگی است و بررسی و همکاری در خصوص ایجاد دهکده شیشه و سفال در شهرستان ورامین تأکید شده است.

کاغذلو افزود: معاون اول رئیس جمهور با دستور به وزرای آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اقدام لازم و اعلام نتیجه پیگیری موارد عنوان شده را درخواست کرده است.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.