دبیرکل حزب مجمع ایثارگران گفت: گفت: به نظر من دو اقدام اخیر آقای موسوی خوئینی‌ یک هشدار برای آن‌هایی است که در پی خارج کردن نظام از ریل جمهوریت هستند و همانطور که نوشتند این توجه را به همه گروه‌ها می‌دهد که به صحنه بیایند و حضور فعال داشته باشند تا مانع از این اقدام شوند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، دبیرکل حزب مجمع ایثارگران، گفت: اقدامات اخیر موسوی خوئینی‌ به نظر من یک هشدار به آن‌هایی است که در حال خارج کردن نظام از ریل جمهوریت هستند و همانطور که نوشتند این توجه را به همه گروه‌ها می‌دهد که به صحنه بیایند و حضور فعال داشته باشند تا مانع از این اقدام شوند.

جواد امام مدیرعامل بنیاد باران و دبیرکل حزب مجمع ایثارگران انقلاب اسلامی در خصوص جلسات شورای هماهنگی و تصمیمات اتخاذ شده از سوی اصلاح‌طلبان برای انتخابات سال آینده، گفت: جلسات شورای هماهنگی مطابق روال در حال برگزاری است اما اخیرا هیچ تصمیم تازه‌ای اتخاذ نشده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره نظرسنجی از استان‌ها برای انتخابات، افزود: نظرسنجی و مشورت‌خواهی از استان‌ها در هفته‌های اخیر مطلقا صحت ندارد. اصلاح‌طلبان این روزها بیشتر به دنبال انسجام، تهیه برنامه و مطالعات مردم‌محور هستند تا بعد از تهیه برنامه، بتوانند روی گزینه مدنظر فکر کنند.

دبیرکل حزب مجمع ایثارگران در واکنش به بحث انتخاب رییس‌جمهور نظامی، اظهار داشت: این یکی از توفیقات ما است که در قرن ۲۱ در حال بازگشت به ۱۰۰ سال قبل هستیم و به دنبال گزینه نظامی می‌رویم. 

وی در خصوص احتمال تکرار اتفاق سال ۹۲ توسط اصلاح‌طلبان و انتخابات کاندیدای غیراصلاح‌طلب، بیان داشت: اصلاح‌طلبان در سال ۹۲ تحت آن شرایط مجبور به تصمیم‌گیری شدند و اگر بازهم به ۹۲ بازگردیم، تصمیم همان خواهد بود، اما امروز دیگر سال ۹۲ نیست و ما هزینه چنین انتخابی را مجدداً تکرار نمی‌کنیم. مگر اینکه شرایط کشور و خواست مردم به گونه دیگری باشد، اما با توجه به شرایط و آگاهی‌ که ایجاد شده حتماً اصلاح‌طلبان تصمیم متفاوتی خواهند گرفت. همچنین امیدواریم که نهادهای حکومتی در رفتارها و سیاست‌های جاری تجدیدنظر کنند تا فاصله کنونی میان مردم و حکومت جبران و ترمیم شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درخصوص تحرکات اخیر موسوی خوئینی‌ها و بیانیه مجدد وی، گفت: به نظر من دو اقدام اخیر آقای موسوی خوئینی‌ها یک هشدار برای آن‌هایی است که در پی خارج کردن نظام از ریل جمهوریت هستند و همانطور که نوشتند این توجه را به همه گروه‌ها می‌دهد که به صحنه بیایند و حضور فعال داشته باشند تا مانع از این اقدام شوند.

وی ادامه داد: همچنین این هشدار را به کسانی که به سمت حذف جمهوریت و نقش مردم حرکت می‌کنند هم می‌دهد که باید متوجه هزینه این اقدام باشند، به‌ویژه آن‌هایی که برای رفتن به این سمت تصمیم‌گیری کرده‌اند و آثار آن را در اسفند ۹۸ و انتخابات میان‌دوره‌ای شاهد بودیم.

امام در ادامه ابراز داشت: همچنین مجلس یازدهم طرح‌هایی را ارائه می‌دهد و یا در حال تهیه آن است که عملا با این عملکرد به جای مجلس، شورای نگهبان در راس امور قرار گیرد و باید تحت همین مساله مورد توجه باشد.

وی بیان داشت: در این میان آن چیزی که مسلم است ذبح شدن جمهوریت نظام است که متاسفانه با این رفتار و روند اسلامیت نظام را هم خدشه‌دار می‌کند، در حالیکه این امر اساساً با روح مردم‌سالاری، قانون اساسی و حق خدادادی مردم یعنی حاکمیت بر سرنوشت خود  در تضاد است. به نظر من هرچه سریع‌تر باید این روند متوقف شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.