روزنامه کیهان در واکنش به حواشی اخیر مجلس یازدهم در رابطه با تخصیص دناپلاس و واکسن به نمایندگان نوشت: ارسال واکسن‌ها بدون در خواست مجلس و عمدا از طرف دولت انجام شده است، چرا متوجه این نکته دقیق نیستند؟

به گزارش جماران، روزنامه کیهان در شماره ی امروز خود  نوشت: پس از ناکامی ‌مدعیان اصلاحات در انتخابات مجلس، ‌ستیزهای درونی این جریان تشدید شد. صادق زیباکلام خبر از مرگ اصلاحات در دوم اسفند داد و حتی برخی افراد نظیر کرباسچی از امکان حذف خاتمی ‌و عارف سخن به میان آوردند.

عاملان وضع موجود، سناریوسازی پیش از انتخابات و حمله به مجلس تشکیل نشده پس از انتخابات را پوششی برای فرار از پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری خود فرض کردند. این رویه پلشت همچنان ادامه دارد.

قلم‌های شکسته، صداهای گرفته

یک روز روی ماجرای دناپلاس معرکه می‌گیرند و روز دیگر برای واکسن غوغا راه می‌اندازند و حال آنکه خودرو، وسیله‌ای‌ برای انجام وظایف نماینده و سرکشی به حوزه‌ انتخابیه است نه وسیله رفاهی. پیش از این در دیگر دوره‌های مجلس نیز چنین رویه‌ای بدون شفافیت انجام شده اما طیف مدعی اصلاحات قلمشان شکسته بوده، صدایشان هم گرفته. درباره واکسن‌های آنفلوآنزا نیز لازم به ذکر است که به سازمان غذا و دارو بازگردانده شده است.

سردار خیبر، شهید محمد ابراهیم همت تأکید داشتند: «هر موقع در مناطق جنگی راه را گم کردید نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را می‌کوبد همان جبهه خودی است.»

در این راستا، باید گفت؛

۱ـ در باب خودرو همگان می‌دانند که سال‌هاست تمامی مسئولین دولتی حتی مسئولین پایین دست از خودروهای بسیار لوکس استفاده می‌کنند، چرا صدای مدعیان اصلاحات بلند نمی‌شود؟

2ـ اکثر نمایندگان(حدود ۲۰۰ نفر) از ابتدا خودرو ثبت‌نام نکرده‌اند که بخواهند انصراف بدهند، چرا نشر نمی‌دهند؟

3ـ آن دسته کوچک از نمایندگان نیز که ثبت‌نام کرده‌اند به‌وسیله خود نمایندگان انقلابی با انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، نسبت به انصرافشان اقدام کرده‌اند، چرا نمی‌بینند؟

4ـ ارسال واکسن‌ها بدون در خواست مجلس و عمدا از طرف دولت انجام شده است، چرا متوجه این نکته دقیق نیستند؟

5ـ عصر همان روز با ناراحتی نمایندگان تمامی واکسن‌ها برگردانده می‌شود و به دولت تذکر داده می‌شود، چرا بازگو نمی‌کنند؟

6ـ خود هیئت دولت واکسن را دریافت کرده‌اند، چرا رسید دریافت واکسن آنها رسانه‌ای نمی‌شود؟

7ـ حق مسکن نمایندگان با وجود افزایش قیمت‌های اجاره مسکن در تهران توسط مجلس یازدهم کاهش یافت، چرا نمی‌گویند؟

8ـ بسیاری از نمایندگان انصراف خود را از گرفتن حق دفتر، حق خودرو و.. اعلام کرده و ریالی دریافت نمی‌کنند، چرا بازگو نمی‌شود؟

در این باره همچنین گفتنی است؛

الف: اکنون که با افشاگری وزیر بهداشت معلوم نیست یک میلیارد دلار ارزی که دولت از صندوق ذخیره ارزی برای مبارزه با کرونا به دستور و اجازه رهبری برداشته است چه شده است، چه بهانه‌ای بهتر از ارسال واکسن به مجلس و پرت کردن حواس ملت به آن؟ یک تیر و دو نشان! حواس مردم از دلارها منحرف و مجلس انقلابی نیز بدنام شود.

ب: از عدم موافقت چند باره خانه ملت با تشکیل وزارت بازرگانی (بخوانید وزارت واردات و بدبخت کردن صنعت تولید داخل) با خبریم. دولت عملکرد مناسبی نسبت به ساماندهی بازار خودرو ندارد. قیمت‌ها در سایه بی‌تدبیری دولت به شدت صعودی شده و کار به نجومی کردن قیمت بدترین خودروها رسیده است، با ورود مجلس یازدهم به ماجرا چه کاری بهتر از جنگ رسانه‌ای به بهانه دنا؟

ج: اصلاح قانون انتخابات در دستور کار مجلس است، برای این چه شانتاژ خبری را در نظر گرفته‌اند؟

د: اصلاح قانون خانواده و جوانان در دستور کار مجلس است، با این مسئله چه خواهند کرد؟

ه: برای مسکن، مجلس در حال طرح ریزی مسکن بزرگ ملی است، برای آن‌چه جنجالی ایجاد خواهند کرد؟

فراری‌ها باید پاسخگو باشند

با این اوصاف، واضح است که مدعیان اصلاح‌طلبی جنجال‌سازی برای کتمان فجایع به بارآمده از ناکارآمدی و بی‌کارنامگی‌شان در دولت یازدهم و دوازدهم و مجلس دهم را با اسم رمز دناپلاس و واکسن ادامه می‌دهند.

در سال‌های اخیر، دولت، بخش مهمی ‌‌از مجلس و شوراهای شهر در قبضه مدعیان اصلاحات قرار گرفته که پیامد آن مطالبات بر زمین مانده مردم، وعده‌های روی کاغذ مانده و اوضاع فاجعه‌بار اقتصادی است.

افزایش بیش از 500 درصدی قیمت مسکن، لجام‌گسیختگی اجاره بها، افزایش بیش از 5 برابری نقدینگی و عدم هدایت آن به فعالیت‌های مولد، حذف کارت سوخت و خسارت 150 هزار میلیارد تومانی به کشور، حقوق‌های نجومی، واگذاری بنگاه‌های بزرگ اقتصادی به ثمن بخس به اسم خصوصی‌سازی، رها کردن بخش مسکن به مدت 5 - 6 سال، چوب حراج زدن به ذخایر طلا و ارز، تعطیلی کارخانه‌های بزرگ و بیکاری بخش قابل توجهی از کارگران، گرانی سرسام‌‎آور کالاها و انفجار قیمت‌ها در بخش‌های مختلف از جمله فجایعی است که مدعیان اصلاحات - اعتدال برای کشور و مردم به بار آورده‌اند. مجلس دهم نیز در برابر سوءمدیریت دولت اهمال، ضعف و مسامحه به خرج داد و نتوانست کارنامه قابل قبولی از خود برجای گذارد.

خرداد 92 وقتی اصلاح‌طلبان تخته‌گاز در حمایت از روحانی می‌رفتند، شاید تصور نمی‌کردند روزهایی برسد که در روزنامه‌هایشان بنویسند شرکای خوبی برای مردم نبودیم و نمی‌توانیم حساب خود را از دولت جدا کنیم. این طیف با فریبکاری، دوقطبی‌سازی، دروغ‌پردازی و رقیب‌هراسی در دو انتخابات ریاست‌جمهوری 92 و 96 و در دست داشتن پست‌های اجرایی در دولت و حضور در مجلس دهم مسئول وضع موجود است و باید پاسخگو باشد. تقلای اصلاح‌طلبان برای فرافکنی، فرار به جلو، جنجال‌سازی و پنهان کردن لزوم عهده‌داری و پاسخگویی نسبت به معضلات و مشکلات اقتصادی، در حالی است که این وضعیت دستپخت آنهاست و افکار عمومی بر پیوستگی آنها با دولت احاطه دارد. طیفی که دولت را رحم اجاره‌ای، روحانی را نامزد اجاره‌ای و خود را تضمین دولت اعلام کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.