نایب رییس مجلس این موضوع که طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری باعث افزایش اختیارات شورای نگهبان می شود را رد کرد و مدعی شد که به دنبال سر و سامان دادن نام نویسی افراد در انتخابات ریاست جمهوری هستیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از خانه ملت، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری به دنبال افزایش اختیارات شورای نگهبان نبوده، بلکه می‌خواهد با این کار اختیاراتش را کاهش دهد و هر کسی نتواند در انتخابات ثبت نام کند و در واقع به دنبال سر و سامان بخشیدن به نامنویسی افراد در انتخابات است.

امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، اختیارات شورای نگهبان را افزایش می‌دهد؟ گفت: در حال حاضر اختیارات شورای نگهبان مطلق بوده و هرکسی در انتخابات ثبت نام کند شورای نگهبان نیز به آن رسیدگی خواهد کرد.

نماینده مردم مشهد تاکید کرد: در واقع ما در این طرح می‌خواهیم به ثبت نام افراد سر و سامان ببخشیم تا هرکسی نتواند در انتخابات نام نویسی کند و شاهد حضور افراد واجد شرایط در این عرصه باشیم.وی در ادامه افزود: بنابراین این طرح به معنای بسط اختیارات شورای نگهبان نیست. 

عضو هئیت رئیسه مجلسه در رابطه با معیارهای رجل سیاسی اشاره و اظهار کرد: پیشنهادهای اولیه‌ای در این باره ارائه دادیم که باید در  کمیسیون مربوطه و همچنین در صحن رسیدگی آن به اتمام برسد؛ چرا که این طرح اولیه بوده و در کمیسیون هم به تصویب نرسیده و ممکن است تغییراتی در آن ایجاد شود.

 وی در ادامه افزود: در مجلس اینگونه مسائل مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند؛ بنابراین همانطور که در پیشنهاد اولیه این طرح سن افراد  40 سال بود، اما در کمیسیون به 45 سال رسید حالا ممکن است در صحن چیز دیگری شود؛ فلذا این به معنای نهایی بودن طرح نیست زیرا بعد از اینکه مصوب شد و شورای نگهبان هم ایرادات آن را گرفت و به تصویب رسید آن موقع می‌شود در رابطه با این موضوع گفت‌گو کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1471049
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.