عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با ابراز تاسف از برخی کج سلیقگی ها اظهار داشت: تنگ کردن دایره خودی ها، پایان ندارد. امروز انقلابی ترین نیروهای ارزشی به دنبال مرزبندی با هم هستند. آن هم بر سر عناوینی که با گفتگو و همدلی به راحتی حل می شود.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: خود شاقول‌پنداری، عادت بدی است که برخی نیروهای انقلابی به آن دچار شده اند؛ همیشه نگران ریزش های رویش‌ها بوده‌ام و در جلسات درونی جبهه انقلاب نسبت به آن هشدار داده‌ام.

 در جلسه یکشنبه شب شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین که با حضور محمدرضا باهنر دبیرکل این تشکل و در آستانه سالروز قیام خونین هفدهم شهریور برگزار شد، عزت الله ضرغامی رئیس پیشین سازمان صداوسیما و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به ایراد سخن پرداخت.

ضرغامی اظهار داشت: جامعه اسلامی مهندسین هم یک تشکل سیاسی است و هم یک سازمان تخصصی که باید توانمندی اش در مهندسی و برون رفت از مشکلات کشور را  در اختیار دیگران قرار دهد. وی ادامه داد: سازمان ها با محیط شان توصیف می شوند. محیط احزاب و تشکل های سیاسی، فضای مجازی است که امروز همه شئون ما را در برگرفته است . هدایت افکار عمومی بدون توجه به  قواعد این محیط امکان پذیر نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: استقلال سیاسی بدون استقلال فکری حاصل نمی شود. رفتارهای  قیم مآبانه باعث سلب اندیشه و قدرت تشخیص در میان نخبگان شده است. متاسفانه برخی "القاب و عناوین "ساختگی که مورد نکوهش است موجب توهم برخی شخصیت ها شده است. متاسفانه حتی برخی از متفکرین هم گروگان طرفداران خود هستند.

رئیس اسبق سازمان صداو سیما اظهار داشت: در مورد مهم ترین مسائل جامعه مثل نقدینگی، نظام بانکی، سهولت کسب و کار، موانع تولید، کنترل واردات و اصلاح نظام تجارت خارجی، مسکن و خصوصی سازی و ... جلسات متعددی با کارشناسان مختلف از حوزه های متفاوت اجرایی و دانشگاهی داشته ام.برخی نظرات کارشناسان اقتصادی ۱۸۰ درجه با هم متفاوت است. تفکر مهندسی می تواند بهترین جمع بندی را انجام داده و راه حل بهینه را با قاطعیت انتخاب و اجرا کند. و در این میان جامعه اسلامی مهندسین به عنوان یک حزب متشکل از مهندسین توانمند می تواند این نقش را به خوبی در جبهه انقلاب ایفا کند.

وی افزود: امروز کار فرهنگی یعنی سازندگی، یعنی ارائه خدمات ضروری به مردم، مدرسه سازی، آبرسانی، آموزش ، بهداشت در نقاط محروم و دور ، عین کار فرهنگی است.

ضرغامی گفت: وفاق و نزدیک کردن آحاد مردم و خواص جامعه از ضروریات حل مشکلات جامعه است. کشور با تفرقه، اختلاف و درگیری جناحی و حزبی به جایی نمی رسد . تعریف رهبر معظم انقلاب از "خودی" الگوی مناسبی برای تحقق این راهبرد است.

وی با ابراز تاسف از برخی کج سلیقگی ها اظهار داشت: تنگ کردن دایره خودی ها، پایان ندارد. امروز انقلابی ترین نیروهای  ارزشی به دنبال مرزبندی با هم هستند. آن هم بر سر عناوینی که با گفتگو و همدلی به راحتی حل می شود. گفتگو و مدارا با جدی ترین منتقدین درون نظام می تواند به رفع سوء تفاهم با کاهش کینه و نفرت و هماهنگی حداقلی برای پیشبرد اهداف نظام منجر شود.

ضرغامی افزود: خود شاقول پنداری، عادت بدی است که برخی نیروهای انقلابی به آن دچار شده اند. همیشه نگران  "ریزش های رویش ها" بوده ام  و در جلسات درونی جبهه انقلاب نسبت به آن هشدار داده ام.

وی در پایان به مختصات دوران حاضر اشاره کرد و گفت: عصر ما عصر جولان "میکرو قدرت ها" وغلبه "قدرت جریان" بر"جریان قدرت" است. نوجوانان و افراد کم سن و سال بازیگران  این عرصه هستند . احزاب و گروه های سیاسی با سابقه ، باید برای این واقعیت برنامه داشته باشند.

در پایان این نشست محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه مهندسین در سخنان کوتاهی در خصوص فضای فعلی سیاسی کشور گفت: ما لابد از داشتن چند حزب قدرتمند ضابطه مند چارچوب مدار در کشور هستیم و همانطور که بارها گفته ام جبهه های سیاسی چون شناور و سیال هستند در فضای سیاسی کشور کافی نیستند و کنشگران بزرگ سپهر سیاسی کشور باید در این خصوص چاره اندیشی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.