رییس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: به نظر من آمریکا استاد شیطان است و ملت ایران هیچ‌وقت با آمریکا دوست نخواهد شد؛ اهانت به اسلام و پیامبر اکرم(ص) کار شیطان بزرگ، آمریکا است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کاری که شهدای ۱۷ شهریور تهران انجام دادند، همان کاری بود که شهدای کربلا در دشت نینوا و برای امام حسین(ع) انجام داده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی عصر دوشنبه (۱۷ شهریور) در مراسم بزرگداشت شهدای ۱۷ شهریور در میدان شهداء (فضای مقابل شهرداری منطقه ۱۲) که با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: حادثه ۱۷ شهریور ۵۷ یکی از اثرگذارترین حوادث و مبارزات انقلاب اسلامی بود، حادثه ۱۷ شهریور مبارزه تَن بر تانک بود.

وی ادامه داد: رژیم طاغوت در تمامی راهپیمایی‌های مردمی چهره خشنی از خود نشان می‌داد اما خشونت‌آمیزین‌ترین برخورد را در ۱۷ شهریور از خود به نمایش گذاشت. حکومت پهلوی در آن زمان صف و راه خود را از مردم جدا کرد و به نوعی اعلام کردند که رژیم پهلوی کاری به مردم ندارد؛ آن جمعه و روز حادثه، قرار مردم انقلابی تهران این بود که مبارزات خود را طبق سنوات گذشته ادامه بدهند. زمانی که مردم آمدند، مشاهده کردند که توپ و تانک و حضور انبوه نیروی امنیتی بود و خون‌های فراوانی بر زمین ریخته شد.

رییس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: حکومت پهلوی کاری که باید با دشمنان اسلام می‌کرد، متاسفانه با مردم انقلابی و اسلام‌خواه انجام داد و آنها را بی‌رحمانه به خاک و خون کشید، البته دشمنان دنبال همین اتفاق بودند اما مردم ترسی به خود راه ندادند و از صحنه خارج نشدند، بلکه به تاسی از مولای خودشان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در مقابل شمرها، یزیدها و... ایستادند و از حسین زمان خود پیروی کردند.

وی اظهار کرد: کاری که شهدای ۱۷ شهریور تهران انجام دادند همان کاری بود که شهدای کربلا در دشت نینوا و برای امام حسین(ع) انجام داده‌اند.

رییس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: اتاق فکر مسئله قیام ۱۷ شهریور در سال ۵۷ در رژیم اسرائیل و آمریکا بود و یکی از افتخارات نیروهای مسلح ما این است که آن زمان دلهای‌شان با امام خمینی(ره) بود و ثابت کردند که پیرو و عاشق مرجعیت هستند و به مردم پیوستند و حکومت شاهنشاه(پهلوی) هم از کُماندوهای اسرائیلی استفاده کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: برابر تحقیقات صورت‌گرفته تخمین بر بیش‌از ۴ هزار شهید در میدان شهداء به درج رفیع شهادت رسیدند؛ امروزه عزت، استقلال،  امنیت، اقتدار و تمام داشته‌ها را مدیون شهداء هستیم.

وی بیان کرد: همین‌جا اعلام کرده‌ام و باز هم می‌گویم که ما مستاجر شهداء هستیم. اگر آن‌ها نبودند این آبرو را نداشتیم؛ آنهایی که دنبال دوستی ایران و آمریکا هستند، خودشان را خسته نکنند، ملت ایران هیچ‌وقت چشم بر روی شهادت شهدای ۱۷ شهریور و حوادث تلخ دیگر نخواهند بست و {این وقایع را} نادیده نخواهد گرفت.

رییس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این اتفاقات همه با کار آمریکا صورت گرفته بود و به نظر من آمریکا استاد شیطان است و ملت ایران هیچ‌وقت با آمریکا دوست نخواهد شد؛ اهانت به اسلام و پیامبر اکرم(ص) کار شیطان بزرگ، آمریکا است.

وی افزود: چرا برخی‌ها به آمریکا اعتراض نمی‌کنند و دارایی‌های بلوک‌شده‌ی ملت ایران را آزاد نمی‌کنند؟! باید این مسائل پیگیری بشود، همان‌گونه که شهدای ۱۷ شهریور ایستادند و پایه‌های حکومت شاه را خراب کردند، قطعا امروزه نیز ملت ایران پایه‌های حکومت آمریکا را خراب خواهند کرد و امروزه نشانه‌های آن پیداست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.