پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

وزارت آموزش و پرورش ماسک رایگان به دانش‌آموزان بدهد

ویس کرمی با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس منوط به رعایت نکات بهداشتی است؛ گفت: باید وزارت آموزش و پرورش بسته‌های بهداشتی را حداقل در میان دانش‌آموزان نیازمند توزیع کند. یک طرف قضیه هم خانواده‌ها هستند.

به گزارش جماران؛ مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید گفت: برای حضور دانش‌آموزان در مدارس دولت و مقامات اجرایی مشخصا وزارت آموزش و پرورش و خانواده‌ها مسئولیت سنگینی دارند. قاعدتا باید ستاد کرونا امکاناتی در اختیار مدارس قرار دهند تا آن‌ها بتوانند لوازم بهداشتی لازم را بین دانش‌آموزان توزیع کنند.

او توضیح داد: بر این اساس باید وزارت آموزش و پرورش حداقل یک بسته بهداشتی حاوی مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک را بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع کند تا آن‌ها مشکلی از لحاظ تأمین این اقلام نداشته باشند کما اینکه تأمین این بسته‌ها و توزیع بین همه دانش‌آموزان وظیفه وزارت آموزش و پرورش است ولی با توجه به وضعیت بودجه کشور این انتظار می‌رود که خانه‌های دارای توان مالی خودشان این اقلام را تهیه کرده و دولت فکری برای دانش‌آموزان نیازمند کند.

او گفت: باید مدارس موضوع رعایت فاصله اجتماعی را به صورت جدی مد نظر قرار دهد. مدارس نقش مهمی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند. یک طرف قضیه هم خانواده‌ها هستند که باید ضمن رعایت اصول بهداشتی موارد پیشگیری و بهداشتی را به فرزندانشان آموزش دهند تا دانش‌آموزان با این آموزش‌ها و به صورت حساب‌شده در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند. البته نباید آموزش‌ها باعث افزایش استرس در بین دانش‌آموزان شود که بر روی تعلیم و تربیت آن‌ها آسیب وارد کند.

او تأکید کرد: نباید تمامی مسئولیت را بر دوش مدارس انداخت. خانواده‌ها نقش مهمی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و آموزش آن به فرزندانشان دارند. در این شرایط نظارت مسئولان اجرایی در مدارس به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است. مجلس هم به این مسئله ورود خواهد کرد و در این باره حساس است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.